معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی:

نگاه تخصصی و خروجی محور، دو مؤلفه ی مهم در اداره کل اطلاع رسانی و تبلیغ نوین بود

تاریخ انتشار:
حجت الاسلام روستا آزاد: فعالیت دوستان در این اداره کل، به معنای دقیق کلمه، هم از لحاظ محتوا و هم محیط فعالیت، تخصصی بود. یکی از عمده مشکلات کارهای فرهنگی در سطح کشور، ضعف برنامه ریزی و ضعف نگاه تخصصی است که همین امر مانع اثرگذاری تخصصی و خروجی محور است.
سعید روستا آزاد

به گزارش خبرنگار بلاغ، حجت الاسلام و المسلمین دکتر سعید روستا آزاد امروز صبح، ضمن حضور در جلسه ی مدیرکل سابق اطلاع رسانی و تبلیغ نوین با همکاران این اداره کل گفت: باید از زحمات دکتر جعفری و مجموعه ی ایشان در امر تبلیغ نوین تقدیر و تشکر کنم. از خداوند متعال می خواهم که این زحمات را به فضل و عنایت خودش قبول کند و آن را ذخیره ای برای قیامت شان کند.

وی ادامه داد: فعالیت دوستان در این اداره کل، به معنای دقیق کلمه، هم از لحاظ محتوا و هم محیط فعالیت، تخصصی بود. یکی از عمده مشکلات کارهای فرهنگی در سطح کشور، ضعف برنامه ریزی و ضعف نگاه تخصصی است که همین امر مانع اثرگذاری تخصصی و خروجی محور است. البته ارزش کار همکاران بنده در این اداره فقط به جنبه ی تخصصی آن برنمی گردد. این کار علاوه بر جنبه ی تخصصی، به صورت جهادی و فی سبیل الله نیز بود و همین امر ارزش و اثر گذاری کار را دوچندان می کرد.

معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی ضمن اشاره به مبحث بودجه در کار فرهنگی خاطرنشان کرد: اساسا مشکل اصلی مباحث فرهنگی کمبود بودجه نیست، بلکه کمبود نگاه تخصصی و خروجی محور به کارهاست. کاری که دوستان بنده در این اداره انجام دادند از هر دو حیث قابل قبول بود.

حجت الاسلام روستا آزاد ادامه داد: البته آنچه در کار تخصصی بودن و اثرگذاری در کار این دوستان قابل توجه است، این می باشد که زمان رسیدن به نتیجه در این بخش بسیار سریع و قابل توجه بود و ما خیلی زود شاهد ثمرات این فعالیت ها بودیم و اثرات آن را مشاهده کردیم. کارهای صورت گرفته هم از لحاظ کمی و هم از لحاظ کیفی در سطح خوبی بودند.

وی به یکی از مهم ترین دستاوردهای این اداره کل برای کل دفتر تبلیغات اسلامی اشاره کرد و گفت: آن چه را می توان به عنوان یک دستاورد قابل توجه از این اداره کل یاد کرد این است که به ما یک دانش سازمانی خوب داد. ما به این نتیجه رسیدیم که با مجموعه های کوچک خارج از سازمان می توان کارهای بزرگ و ارزشمندی را رقم زد. کار این دوستان آنقدر خوب و قابل توجه بود که مسئولان دفتر تبلیغات اسلامی تصمیم به راه اندازی یک معاونت مستقل برای این مجموعه کردند.

معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی ادامه داد: امیدوارم این جابجایی صورت گرفته باعث رشد و شکوفایی روز افزون در این مجموعه و فعالیت های آن شود.

حجت الاسلام روستا آزاد خاطرنشان کرد: در جلسه ای که در خدمت مقام معظم رهبری بودیم، ایشان می فرمود: اگر مبلغی به یک منطقه سفر می کند، بعد از بازگشت نباید مردم آن جا را رها کند. بلکه باید با استفاده از بسترهایی مانند شبکه های اجتماعی و ظرفیت فضای مجازی افرادی را در آن منطقه تربیت کند که بتوانند خودشان به صورت مستقل به ترویج و تبلیغ دین بپردازند و این امر با کمک شما قطعا محقق خواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.