نشست کاربردی مبلغان طرح تربیت محور با اداره کل تبلیغ عمومی

تاریخ انتشار:
حجت الاسلام یحیی کمال: اگر بتوانیم فعالیت های تبلیغی را به صورت جمعی شکل بدهیم، در عرصه ی فعالیت های تربیتی و فرهنگی یک گام به جلو خواهیم رفت و شاهد اثرات مثبت این فعالیت ها خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار بلاغ صبح امروز، جلسه طرح تربیت محور با حضور حجت الاسلام و المسلمین یحیی کمال، مدیر کل تبلیغ عمومی معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی و رئیس اداره اعزام، رابطان، ناظران، مبلغان و سرتیم های 18 مدرسه حاضر در طرح تربیت محور در قم و اراک در سالن جلسات معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد.

مدیر کل تبلیغ عمومی در ابتدا فرارسیدن یوم الله 13 آبان، روز مبارزه با استکبار جهانی را تبریک گفت و یاد و خاطر شهدای این روز را گرامی داشت و ضرورت تبیین این روز و جنایت های استکبار وشیطان بزرگ برای دانش آموزان و نسل جوان از سوی مبلغان را مورد تاکید قرار داد.

حجت الاسلام کمال در ادامه با تأکید بر اهمیت طرح تربیت محور اظهار داشت: نگاه دفتر تبلیغات اسلامی نسبت به اعزام های تربیت محور و هدفمند مبلغان به مدارس، یک نگاه ویژه می باشد و جزء اولویت های دفتر قرار گرفته است. به همین منظور حمایت های خوبی در این عرصه  در قالب تشکیل میز اموزش و پرورش، تعمیق باورهای دینی و نیز کد فعالیت های خاص، انجام گرفته است.

وی ضمن تأکید بر حضور مستمر مبلغان در کنار دانش آموز عنوان داشت: اعزام مبلغ به مدارس و حضور آنها در کلاس درس، ابزاری برای شناسایی و جذب دانش آموزان جهت ارائه برنامه های تبلیغی مستمر و گسترده تر در فضایی خارج از مدرسه مانند مسجد می باشد. لذا ضرورت دارد اولا مبلغان دانش آموزی در محل تبلیغ خود مساجدی را در نظر گرفته و ثانیا برنامه تبلیغی با محتوای متناسب با نیازهای دانش اموزان تهیه و به اجرا درآورند.

حجت الاسلام کمال فعالیت های فرهنگی و تبلیغی را یک فعالیت جمعی خواند و افزود: اگر بتوانیم این فعالیت ها را به صورت جمعی شکل بدهیم، در عرصه ی فعالیت های تربیتی و فرهنگی یک گام به جلو خواهیم رفت و شاهد اثرات مثبت این فعالیت ها خواهیم بود. اگر احساس کنیم خودمان به تنهایی باید این کار را پیش ببریم، کار با کندی و اثرگذاری کمتری پیش می رود و موانع بیشتری را در مسیرمان شاهد خواهیم بود.

وی ضمن تقدیر از فعالیت مبلغان طرح تربیت محور گفت: حضور خواهران را در طرح تربیت محور مایه خرسندی ماست. با توجه به این که خواهران در جلسات گذشته حضور نداشته اند، باید این جلسات تکرار شود تا در جریان کامل فعالیت ها قرار بگیرند.

مدیرکل تبلیغ عمومی با تأکید بر اهمیت تعامل بین مبلغان و اعضای مدارس عنوان کرد: مبلغان باید از ظرفیت های مدرسه، به ویژه مدیران مدارس جهت فراهم سازی زمینه های بهتر فعالیت های فرهنگی و تبلیغی استفاده کنند.
حجت الاسلام کمال با اشاره به جلسات متعدد با مسئولان آموزش و پرورش اظهار داشت: با توجه به جلساتی که با مسئولان آموزش و پرورش داشته ایم و با توجه به همراهی آن ها با این طرح، می توانید از ظرفیت های مختلف آموزش و پرورش مانند استخر، سینما، سالن های ورزشی و... استفاده کنید.

در ادامه این جلسه مبلغان طرح تربیت محور سوالات و نظرات خود را با مدیرکل تبلیغ عمومی در میان گذاشتند.

گزارش تصویری

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.