معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی:

کار فرهنگی باید از جنس حمایت باشد، نه تصدی گری

تاریخ انتشار:
حجت الاسلام والمسلمین روستا آزاد : دفتر تبلیغات اسلامی ظرفیت های تبلیغی ، آموزشی، پژوهشی و انتشاراتی بسیار خوبی در اختیار دارد. ما می توانیم این ظرفیت را در اختیار فعالان فرهنگی قرار دهیم.

به گزارش خبرنگار بلاغ، حجت الاسلام والمسلمین سعید روستا آزاد، معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، در نشست فعالان فرهنگی خواهر استان قم، ضمن عرض خیر مقدم به حاضران در جلسه با تأکید بر اهمیت سبک زندگی گفت: در چند سال اخیر، با توجه به تهاجمات فرهنگی از سوی دشمنان، به وضوح شاهد تغییر سبک زندگی در مردم هستیم. متأسفانه این تغییرات علاوه بر شهرهای دیگر، در قم نیز در حال افزایش است. فعالیت های فرهنگی و تبلیغی خوبی در سطح شهر در حال اجراست، اما باید همانگونه که برادران در این فعالیت ها فعال هستند، خواهران هم فعال شوند.

معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی با اشاره به دیدار مسئولان دفتر تبلیغات اسلامی با مقام معظم رهبری تصریح کرد: مقام معظم رهبری و مراجع معظم تقلید نسبت به تغییرات شهر قم نگرانند. در دیداری که همراه با مسئولان دفتر تبلیغات اسلامی به خدمت مقام معظم رهبری رفته بودیم، ایشان نسبت به قم ابراز نگرانی کردند. بعد از تذکر ایشان، با وجود این که دفتر تبلیغات اسلامی رسالتی کشوری دارد، بخشی از فعالیت های خود را معطوف به شهر قم کرده ایم.

وی ادامه داد: در راستای رفع این نگرانی مقام معظم رهبری، قرارگاه فرهنگی شهر کریمه با عضویت معاونان دفتر تبلیغات اسلامی و رئیس مرکز برنامه ریزی و نظارت راهبردی تشکیل شد که امیدوارم بتوانیم در راستای بهبود وضعیت فرهنگی شهر قم قدم مؤثری برداریم.

حجت الاسلام والمسلمین روستا آزاد خاطرنشان کرد: یکی از موضوعاتی که دشمن سرمایه گذاری زیادی بر تخریب آن کرده است، موضوع خانواده می باشد. از همین رو یکی از محورهای اصلی فعالیت ما در دفتر تبلیغات اسلامی همین محور و موضوع است.

معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی ضمن اعلام آمادگی این دفتر در همکاری با سایر نهادهای فرهنگی عنوان کرد: دفتر تبلیغات اسلامی ظرفیت های آموزشی، پژوهشی، انتشاراتی و تبلیغی بسیار خوبی در اختیار دارد. ما می توانیم این ظرفیت را در اختیار فعالان فرهنگی قرار دهیم. اما این که چگونه می توان از این ظرفیت ها استفاده کرد، نیازمند به همفکری است که این جلسه و جلسات بعدی به این مسأله کمک می کند.

وی هم افزایی بین نهادها را لازم خواند و تأکید کرد: یکی از مشکلات بزرگ بر سر راه کار فرهنگی، کارهای جزیره ای و جدا از هم است. مشکل دیگری که وجود دارد، تلاش برای تصدی گری است. ما در قرارگاه امر به معروف تلاش خود را بر این متمرکز کرده ایم که به هر کسی که در راستای ارتقاء فرهنگ قم تلاش می کند کمک کنیم. این کمک از جنس حمایت است نه تصدی گری.

حجت الاسلام والمسلمین روستا آزاد تصریح کرد: حداقل توقعی که از نهادهای فرهنگی شهر قم می رود این است که محیط پیرامون آن ها بتواند از وجودشان اثر بپذیرد. این که در یک محل ده ها نهاد فرهنگی فعال باشند اما وضعیت فرهنگی آن محیط نامناسب باشد پیام خوبی به همراه ندارد. مقام معظم رهبری تأکید زیادی بر این امر داشتند که قم جای کار تبلیغی دارد.

در پایان معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی بر پیگیری هر چه سریع تر مصوبات این جلسه تأکید کرد.

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.