به مناسبت بزرگداشت دهه کرامت؛

همایش بزرگ "فداها ابوها" در قم برگزار شد

تاریخ انتشار:
همایش بزرگ "فداها ابوها" با هدف پاسداشت و ارج نهادن به مقام دختر در سالن غدیر دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار بلاغ، همایش بزرگ "فداها ابوها" با هدف پاسداشت و ارج نهادن به مقام دختر، با مشارکت معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم و با سخنرانی حجت الاسلام تکیه ای دبیر کانون های خادم یاری آستان قدس رضوی در استان قم در سالن غدیر دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد.

حجت الاسلام تکیه ای اظهار داشت: هدف از برگزاری همایش "فداها ابوها"، تبیین جایگاه حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها به عنوان اسوه دختران و ارج ‌نهادن به جایگاه دختر در خانواده است.

وی در ادامه افزود: ارج ‌گذاری به بانوان و دختران نمونه رضوی کار خیلی مهمی است و دختران، نقش بسزایی در حرکت جامعه به سوی مدینه فاضله دارند و دیگران را به این باور می‌رسانند که اسلام جایگاه ویژه‌ای برای ایشان قائل است.

دبیر کانون های خادم یاری آستان قدس رضوی با اشاره به مقام والای حضرت فاطمه معصومه (س) بیان کرد: حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها به عنوان نمونه بارزی از دختر رضوی می باشند و این بزرگوار تربیت یافته مکتب خاندان امامت و بویژه امام رضا علیه السلام است، تا جایی که مقام علم و فضائل معنوی این بانوی کریمه، ایشان را به جایگاهی رساند که ملقب به لقب "فداها ابوها" از سوی پدر بزرگوارشان امام موسی کاظم علیه السلام شدند.

حجت الاسلام تکیه ای در پایان مطالب خود گفت: پیروی از مکتب  معصومین علیهم السلام هدایت بخش و چراغ راه حرکت جامعه می باشد. به هر میزانی که به تعالیم اسلام عزیز و ائمه معصومین علیهم السلام توجه شده و در زندگی بشری به کار بسته شود، شاهد هدایت و ترقی معنوی جامعه خواهیم بود.

گفتنی است در پایان این همایش از بانوان برتر خادمیار رضوی استان قم تقدیر شد.

گزارش تصویری

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.