معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی:

پایبندی به سنت ها، ویژگی مهم مخاطبان آذری زبان

تاریخ انتشار:
حجت الاسلام و المسلمین روستاآزاد معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی: مخاطبان آذری زبان در همه صحنه ها به خصوص در برگزاری مراسمات اهل بیت (ع) به سنت هات پایبند بوده اند.

به گزارش خبرنگار بلاغ، نشست تخصصی وعاظ آذری زبان با عنوان کارکردهای عاشورا در وحدت بخشی قومی و فرهنگی در سالن همایش های غدیر با حضور حجت الاسلام و المسلمین روستاآزاد معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی و مبلغان آذر زبان، برگزار شد.

در آغاز این نشست، حجت الاسلام روستا آزاد با اشاره به ویژگی های مخاطبان آذری زبان اظهار داشت: تحفظ بر سنت ها در ارتباط با مباحث اهل بیت(ع) در مناطق آذری زبان، نسبت به فرهنگ های دیگر بسیار پر رنگ تر است. مخاطبان آذری زبان در همه صحنه ها به خصوص در برگزاری مراسمات اهل بیت (ع) به سنت هات پایبند بوده اند.

وی در ادامه افزود: تحفظ بر سنت ها و پایبندی به آن ها اگر چه در نگاه اول می تواند از مصادیق خوب یک جامعه باشد اما از منظر انعطاف در مراسم هیأت ها، توجه به گذر زمان و نیازهای جامعه، باید مورد توجه قرار گیرد تا بتوان در مواقع گوناگون تصمیم های های درست و صحیح در قبال برگزاری مراسمات اهل بیت (ع) گرفت.

معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی تاسیس مراکز فرهنگی در غرب کشور را کمرنگ دانست و بیان کرد: در شهر هایی همچون اصفهان، تهران، مشهد و شهر هایی که در مرکز و شرق کشور وجود دارند، گرایش به تاسیس مراکز فرهنگی هم از جانب مردم و هم از جانب طلاب بسیار زیاد است و این امر به شدت در غرب کشور کمرنگ است و همچنین تبلیغ به زبان آذری در مناسبت های عیدانه ضعیف است که نیازمند اقدامات سریع در جهت جبران این ضعف ها می باشد.

حجت الاسلام روستا آزاد گفت: برگزاری چنین نشست هایی مبارک بوده و مشورت و هم فکری در این نشست ها باعث اشتراک گذاری تجربیات در جهت برگزاری هرچه باشکوه تر مجالس و مراسمات مذهبی می گردد و معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم آمادگی برگزاری مداوم چنین جلساتی را به عنوان میزبان، دارد.

گزارش تصویری

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.