رئیس اداره امور تبلیغ نخبگانی:

دین و علم دو بال یک پرواز هستند

تاریخ انتشار:
حجت الاسلام عباس زاده رئیس اداره امور تبلیغ نخبگانی معاونت فرهنگی و تبلیغی، در جلسه هم اندیشی مبلغان نخبه در عرصه ایمان و باورهای دینی گفت: دین با علم هیچگونه تضادی با هم ندارند و هر دو بال یک پرواز هستند.

به گزارش خبرنگار بلاغ، به همت اداره امور تبلیغ نخبگانی معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، جلسه هم اندیشی مبلغان نخبه در عرصه ایمان و باورهای دینی با موضوع "کرونا، علم و دین" در سالن جلسات مرکز همایش های غدیر برگزار شد.

در ابتدای این جلسه حجت الاسلام عباس زاده رئیس اداره امور تبلیغ نخبگانی معاونت فرهنگی و تبلیغی ضمن خیر مقدم و تبریک ایام ولادت با برکت پیامبر گرامی اسلام(صلی الله علیه و آله) مطالبی را بیان کرد.

حجت الاسلام عباس زاده به سخنرانی بی پایه و اساس یکی از سخنرانان در مورد کرونا و دین اشاره کرد و گفت: یک سری از افراد روشن فکر مآب و جاهل با سخنان بی پایه و اساس باعث شده اند که افراد جامعه به این نتیجه برسند که بین علم و دین تضاد وجود دارد. 

وی در ادامه مطالب خود افزود: صحبت های بعضی جاهلان از یک سو و نظرات غیرکارشناسی شده به اسم دین از سوی دیگر، باعث شبهه تزاحم دین و علم در جامعه رخ بدهد که این شبهه از پایه و بنیان غلط است زیرا "علم" و "دین" دو بال یک پرواز می باشند.

رئیس اداره امور تبلیغ نخبگانی در پایان مطالب خود اظهار داشت: تاریخ علم آموزی و تتبع عالمانه 1000 ساله علمای شیعه در موضوعات مختلف گواه این است که دین اسلام مخالف علم نبوده بلکه ما را به علم آموزی دعوت و توصیه می کند. شاهد بر این مطلب حدیث پیامبر گرامی اسلام می باشد که 1400 پیش فرمودند: «العلم علمان، علم الادیان و علم الأبدان؛ علم بر دو گونه است: علم دین و علم بدن.» (الحکم الزاهرة با ترجمه انصاری، ص 49).

گزارش تصویری

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.