مدیر کل تبلیغ عمومی بیان کرد:

انقلاب اسلامی محصول گسترش ارزش های اسلامی مبتنی بر فرهنگ عاشورا، غدیر وفاطمیه

تاریخ انتشار:
مدیرکل تبلیغ عمومی معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم بیان کرد: انقلاب اسلامی به رهبری امام راحل، محصول ارزش ها اسلامی و فرهنگ عاشورا، غدیر و فاطمیه و به تعبیر دیگر مکتب اهل بیت علیهم السلام است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بلاغ، حجت الاسلام و المسلمین یحیی کمال مدیرکل تبلیغ عمومی معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در گفتگو با خبرنگار ما از اعزام بیش از 1000مبلغ در قالب 121 گروه تبلیغی و 172 مبلغ فردی اعم از مبلغان برادر و خواهر به نقاط مختلف کشور در ایام دهه فاطمیه سال جاری خبر داد.

مدیرکل تبلیغ عمومی ضمن تبریک سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند مردمی و اسلامی بیان کرد: انقلاب اسلامی به رهبری امام راحل، محصول ارزش ها اسلامی  و فرهنگ عاشورا، غدیر و فاطمیه و به تعبیر دیگر مکتب اهل بیت علیهم السلام است. با گسترش فرهنگ و ارزش های اسلامی و مکتب اهلبیت و تعمیق آن در افراد جامعه از سوی علما، اندیشمندان مسلمان و رهبران انقلاب، زمینه برپایی انقلاب گسترده مردمی و اسلامی فراهم شد.

وی در ادامه مطالب خود افزود: به تعبیری علت محدثه انقلاب اسلامی، گسترش و تعمیق اعتقادات و باورهای اسلامی و دینی مبتنی بر فرهنگ عاشورا، غدیر و فاطمیه در میان مردم بوده است که باعث بیداری مردم، اعتراض به ظلم و ستم رژیم ستم شاهی و زمینه ساز ایجاد بزرگترین حادثه و اتفاق قرن یعنی انقلاب اسلامی شد. به باور ما علت مبقیه و عوامل تداوم انقلاب اسلامی نیز چیزی جدای از علت محدثه آن یعنی گسترش و عمق بخشی به اعتقادات دینی و مذهبی مبتنی بر فرهنگ مکتب اهل بیت علیهم السلام، فرهنگ عاشورا، غدیر و فاطمیه  نیست.

حمایت از افزایش اعزام مبلغان توانمند، مهمترین راه گسترش و تعمیق باورهای دینی و مقابله با آسیب های اجتماعی 

حجت الاسلام و المسلمین کمال بیان کرد: یقینا یکی از مهمترین راههای گسترش  و تعمیق اعتقادات دینی و کاهش آسیب های اجتماعی حضور مبلغان و گروه های تبلیغی توانمند، باسابقه، آموزش دیده و آشنای به مقتضیات زمان و نظام بین الملل در میان مردم، جوانان و سایر اقشار جامعه است. همچنین یکی از مهمترین ماموریت ها و وظایف نهادهای تبلیغی حوزوی حمایت و فراهم سازی زمینه حضورگسترده، برنامه ریزی شده و هدفمند مبلغان و گروه های تبلیغی در میان مردم در مناسبت های مختلف است. 

مدیرکل تبلیغ عمومی اظهار داشت: افزایش حمایت از اعزام ها و بکارگیری مبلغان توانمند در طول سال، ضمن گسترش و تعمیق باورهای دینی جامعه، موجب کاهش بسیاری از آسیب های اجتماعی و رفع شبهات مردم وجوانان در حوزه های مختلف خواهد شد. لذا به هر میزان باورها و رفتار مردم رنگ دینی بخود بگیرد به همان میزان آسیب های اجتماعی کاهش پیدا خواهد کرد. 

وی در ادامه گفت: در راستای مطالب فوق، دفتر تبلیغات اسلامی و اداره کل تبلیغ عمومی با جذب و ساماندهی مبلغان فاضل و توانمند در عرصه تبلیغ و حمایت از تشکیل گروه های تبلیغی اقدام به اعزام و بکارگیری آنان در مناطق مختلف کشور در طول سال و اکثر مناسبت های مذهبی و ملی می نماید. 

برگزاری نشست مجازی فاطمی از طریق هم افزایی و همکاری نهادهای تبلیغی حوزوی در دهه فاطمیه 

حجت الاسلام و المسلمین کمال گفت: در دهه فاطمیه سال جاری با توجه به تقارن ایام  فاطمیه با سالگرد شهادت سردار سلیمانی، درخصوص اعزام در این دهه با هماهنگی و تعامل با نهادهای تبلیغی، برنامه ریزی بسیار خوبی انجام گرفت. یکی از این برنامه ها برگزاری نشست های مجازی فاطمی با 6 موضوع؛ سبک زندگی فاطمی با سخنرانی استاد رفیعی، پاسخ به شبهات فاطمی با سخنرانی استاد نجم الدین طبسی، فاطمیه و مهدویت با سخنرانی استاد میرباقری، سوژه های تبلیغ فاطمی با سخنرانی حسینی قمی، معارف خطبه فدکیه با سخنرانی استاد میر شفیعی و فاطمیه و هویت تشیع با سخنرانی استاد فرحزاد و  با شرکت بالغ بر 2400 مبلغ و طلاب بود.

وی در ادامه بیان کرد: در پایان این نسشت از محتوای آن، آزمون و مسابقه برگزار شد که از میان شرکت کنندگان به 289 نفر از برگزیدگان در این آزمون جوایزی از  100 هزارتا1 میلیون تومان پرداخت شد. این نشست که با همکاری نهادهای تبلیغی از جمله معاونت تبلیغ حوزه، سازمان تبلیغات اسلامی، سازمان اوقاف و امور خیریه، مرکز خدمات حوزه های علمیه، حوزه خواهران، جامعه الزهرا و موسسه سفیران فاطمیه و بوسیله مرکز آموزش های علمی کاربردی معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی برگزار و اجرا شد.

اعزام بیش از 1000مبلغ در دهه فاطمیه در قالب 121گروه تبلیغی و مبلغ انفرادی

مدیرکل تبلیغ عمومی به آمار اعزام دهه فاطمیه سال جاری اشاره کردو افزود: در این دهه  بیش از 1000مبلغ در قالب 121گروه تبلیغی و 172 مبلغ فردی اعم از مبلغان برادر و خواهر به نقاط مختلف کشور اعزام شده اند، با برنامه ریزی انجام گرفته مبلغان گرامی و گروه های تبلیغی با رعایت پروتکل های مصوب با حضور در مجالس، محافل و اماکن عمومی در قالب تبلیغ چهره به چهره، مشاوره های دینی و مذهبی، پاسخ به سئوالات و شبهات، برگزاری نمایشگاه ها به تبیین ارزش های مبتنی بر فرهنگ فاطمی پرداختند.

حمایت از فعالیت های مستمر تبلیغی مبلغان و گروه های تبلیغی در طول سال 
حجت الاسلام و المسلمین کمال اظهار داشت: مبلغان و گروه های تبلیغی در کنار فعالیت تبلیغ سنتی چهره به چهره، در قالب ایجاد گروه و کانال در فضای مجازی و با عضو کردن مخاطبانشان، در طول سال بویژه در مناسبت های مذهبی و ملی، با آنان مرتبط بوده و به ارائه محتوای دینی، برگزاری مسابقات، پاسخ به سئوالات احکام، معارف دینی و شبهات می پردازند و این فعالیت ها نیز از سوی اداره کل تبلیغ عمومی به عنوان تبلیغ مستمر مورد حمایت قرار می گیرد. 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.