مدیر کل تبلیغ عمومی بیان کرد:

لزوم تغییر در آیین نامه گروه های تبلیغی

تاریخ انتشار:
مدیرکل تبلیغ عمومی معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم بیان کرد: با توجه به تغییر شرایط در جامعه و گذشت 10 سال از تصویب آیین نامه گروهای تبلیغی، نیاز است این آیین نامه با توجه به شرایط روز و با دقت نظر بالا تغییر نماید.

به گزارش خبرنگار بلاغ، حجت الاسلام و المسلمین یحیی کمال مدیرکل تبلیغ عمومی معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در جلسه شورای هماهنگی گروه های تبلیغی استان خراسان رضوی از لزوم تغییر آیین نامه گروهای تبلیغی و بروز شدن آن خبر داد.

مدیرکل تبلیغ عمومی ضمن تبریک اعیاد ماه رجب اظهار داشت: ماه رجب بهترین زمان برای خودسازی و ارتباط با خداوند متعال می باشد همانطور که پیامبر گرامی اسلام زمان خاصی را برای عبادت و ارتباط با معبود خویش معین می کرد.

حجت الاسلام و المسلمین کمال بیان کرد: بیش از 10 سال است که گروه های تبلیغی در مجموعه دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم شکل گرفته اند و به لطف خداوند این نهال به درختی تنومند تبدیل شده و ثمرات با برکتی را داشته است. شورای هماهنگی گروه های تبلیغی در ابتدای تشکیل گروه ها وجود نداشت و به منظور شبکه سازی، هماهنگی و وحدت گروه های تبلیغ در استان ها این شورا نیز تشکیل شد.

وی در ادامه مطالب خود بر لزوم تغییر در آیین نامه گروه های تبلیغی اشاره کرد و افزود: یکی از نواقص آیین نامه موجود در خصوص گروه های تبلیغی این است که قوانینی در مورد شورای هماهنگی گروه در آن بحث نشده است و با توجه به تغییر شرایط در جامعه و گذشت 10 سال از تصویب آیین نامه گروهای تبلیغی، نیاز است این آیین نامه با توجه به شرایط روز و با دقت نظر بالا تغییر نماید.

مدیرکل تبلیغ عمومی اظهار داشت: در بررسی و تصویب آیین نامه جدید حتماً از نظرات و پیشنهادات اعضای شورای هماهنگی استان ها و همچنین سرگروه های تبلیغی استفاده خواهد شد زیرا اینان هستند که در متن جامعه حضور دارند و به مشکلات موجود در امر تبلیغ و موانع و همچنین راهکارهای عبور از موانع واقفند.

حجت الاسلام و المسلمین کمال گفت: در تصویب آیین نامه جدید، نظر شورای هماهنگی گروه های تبلیغی هر استان در موضوعاتی چون؛ معرفی و حمایت از گروه ها، حمایت ویژه در طول سال از شورا، رتبه بندی گروهای تبلیغی با ارزیابی و نظرخواهی از شورای هماهنگی آن استان، تایید تشکیل یا حذف گروه تبلیغی دخیل خواهد بود.

وی با اشاره به لزوم تشکیل گروه های ویژه و خاص در اداره کل تبلیغی عمومی اظهار داشت: تمهیدات خوبی برای ایجاد گروه های ویژه و خاص در اداره کل تبلیغی عمومی در آیین نامه جدید اندیشیده شده است.

حجت الاسلام و المسلمین کمال در خصوص تعریف گروه های تبلیغی ویژه بیان کرد: گروه تبلیغی ویژه گروهی است که حداقل 40 تا 80 ساعت آموزشی در موضوعات مختلف را گذرانده باشد.

مدیرکل تبلیغ عمومی تفاوت در حمایت از گروهای تبلیغی با توجه به رتبه آن گروه را امری مهم برشمرد و گفت: در حمایت از گروه های تبلیغی با توجه به سطح و رتبه بندی آنان باید در حمایت از آنان تفاوت قائل شویم زیرا گروهی که در موضوعات مختلف آموزش های مورد نیاز را دیده است با گروهی که  این آموزش ها را نگذارنده است تفاوت زیادی دارد.

حجت الاسلام و المسلمین کمال اظهار داشت: اداره کل تبلیغ عمومی به منظور بالا بردن سطح علمی و توانمندسازی اعضای گروه های تبلیغی آمادگی برگزار دوره های آموزشی در قالب اردو یا غیر آن با توجه به در خواست سرگروه ها یا شورای هماهنگی گروه های تبلیغی را دارد.

شایان ذکر است در ادامه این جلسه اعضای شورای هماهنگی گروه های تبلیغی استان خراسان رضوی به ارائه پیشنهادات در خصوص هرچه بهتر روند فعالیت گروه های تبلیغی در این استان پرداختند.

گزارش تصویری

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.