در طی مراسمی صورت گرفت؛

رونمایی از کتاب، سایت و نرم افزار تبلیغی ویژه ناشنوایان

تاریخ انتشار:
در مراسمی از کتاب، سایت و نرم افزار آموزش نماز ویژه ناشنوایان که به همت موسسه آوای علم و ایمان مهرورزان و با همکاری اداره کل تبلیغ تخصصی معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم انتشار یافته رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار بلاغ، مراسم رونمایی از کتاب، سایت و نرم افزار تبلیغی ویژه ناشنوایان که به همت موسسه آوای علم و ایمان مهرورزان و با همکاری اداره کل تبلیغ تخصصی معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم در سالن شیخ طوسی ستاد دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد.

در ابتدای این جلسه حجت الاسلام و المسلمین فراهانی مدیر عامل موسسه آوای علم و ایمان مهرورزان ضمن خیر مقدم به مهمانان جلسه، گزارشی از خدمات و فعالیتهای فرهنگی و آموزشی موسسه اعم ازآموزش زبان اشاره، تربیت استاد زبان اشاره، تربیت مبلغین مذهبی مسلط به زبان اشاره، تولید انواع کتاب ونرم افزار آموزشی، دینی و فرهنگی ویژه ناشنوایان و اعزام ناشنوایان به اردوهای فرهنگی زیارتی ارائه نمود.

وی در خصوص اینکه ناشنوایان امکان خواندن کتاب‌ها را دارند، چرا کتاب‌های ویژه آنها منتشر می‌شود؟ بیان کرد: این تصور وجود دارد کتاب‌هایی که به زبان فارسی منتشر می‌شود را ناشنوایان می‌توانند بخوانند و بفهمند اما این تصور اشتباه است. این کتاب‌ها باید به زبان ناشنوایان مناسب‌سازی شود و این مسئله‌ای است که جامعه ناشنوایان را از مطالعه کتاب دور کرده است.

حجت الاسلام فراهانی از تلاش برای انتشار کتاب آموزش نماز به ناشنوایان سخن گفت و اظهار داشت: کتاب "آموزش نماز" که در این جلسه از آن رونمایی خواهد شد اولین کتاب آموزشی نماز با زبان اشاره در کشور می باشد که دو سوره حمد و توحید و بقیه کلمات نماز به صورت مصور با کمک خود ناشنوایان در قالب کتاب تدوین شده است البته تمام کتاب‌هایی که چاپ می‌شود فیلم اشاره هم دارند و مؤلفان احکام را به صورت زبان اشاره بیان می‌کنند و فیلم‌ها ضبط می‌شود و کتاب‌‌ها به کمک بارکد با محتوای فیلمی به ناشنوایان ارائه می‌شود.

گزارش تصویری

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.