در دیدار مدیران معاونت فرهنگی و تبلیغی با آیت الله حسینی بوشهری مظرح شد؛

تشکیل 40 رشته تخصصی در اداره کل تبلیغ تخصصی / شناسایی ۴۰ محله قم به عنوان نقاط مهم فرهنگی

تاریخ انتشار:
دکتر جعفری گفت: در حوزه نزدیک به ۷۰۰ فارغ‌التحصیل در رشته‌های مشاوره و مانند آن داشته ایم که حدود ۴۰۰مبلغ از ایشان در اداره کل تبلیغ تخصصی بکارگیری شده اند. در چهل رشته تخصصی نیز جذب و تشکیل پرونده داده ایم.

به گزارش بلاغ، جمعی از مدیران معاونت فرهنگی و تبلیغی و حجت الاسلام و المسلمین روستاآزاد معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی با آیت الله حسینی بوشهری رئیس محترم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم دیدار کردند.

در این دیدار دکتر اباذر جعفری مدیرکل تبلیغ تخصصی در خصوص فعالیت های این اداره کل اظهار داشت: نزدیک به ۲سال است تبلیغ تخصصی گسترش بیشتری یافته و با آمادگی بیشتری وارد عرصه تبلیغی شده است.

دکتر جعفری گفت: در حوزه نزدیک به ۷۰۰ فارغ‌التحصیل در رشته‌های مشاوره و مانند آن داشته ایم که حدود ۴۰۰مبلغ از ایشان در اداره کل تبلیغ تخصصی بکارگیری شده اند. در چهل رشته تخصصی نیز جذب و تشکیل پرونده داده ایم.

مدیرکل تبلیغ تخصصی بیان کرد: مباحث مشاوره، مقابله با الحاد نوین و فرق انحرافی، ورزشکاری و کودک و نوجوان از بیشترین موضوعاتی است که مبلغان متخصص در آن ها فعالیت کرده اند.

وی در انتهای مطالب خود اظهار داشت: ارتقای مبلغان و تبدیل فعالیت ایشان به دانش مثل بحث مددکاری اجتماعی از اهداف اداره کل تبلیغ تخصصی می باشد.

در ادامه این دیدار حجت الاسلام شریعتمداری دبیر کمیته فرهنگی قم و رئیس اداره اعزام، از فعالیت های صورت گرفته در این راستا خبر داد و افزود: دفتر تبلیغات اسلامی که از آغاز مخاطب فرمایش رهبر معظم انقلاب گردید، برای انسجام درونی خود کارگروهی را با ریاست حجت الاسلام و المسلمین دکتر روستاآزاد تشکیل داد تا وظیفه خود را در قبال فرمایشات رهبر معظم انقلاب ادا نماید.

حجت الاسلام شریعتمداری گفت: در برنامه ریزی انجام شده بخشی از عملیات معطوف به کاری ریشه ای و با هدف اصلاح مسائل از درون محلات و با استفاده از ظرفیت خود مردم و به دور از تصدی گری و بخشی نیز معطوف به مطالبات مصرح ایشان از جمله بحث عفاف و حجاب هدف گذاری شده است.

دبیر کمیته فرهنگی قم بیان کرد: در رصد و پایش صورت گرفته که با همکاری سپاه بدست آمد، قم به ۹۲محله و پردیسان ۲۰ محله بر اساس بوم فرهنگی خود تقسیم گردید و حدود ۴۰ محله آن به عنوان نقاط قرمز و خطر شناسایی شد و با همکاری ۱۰ دستگاه  فرهنگی برنامه ای ویژه برای این محلات صورت گرفته است.

وی در ادامه افزود: مبنا در این برنامه گسترش حوزه نفوذ مسجد و سالم سازی محیط از طریق مسجد نقطه گذاری شده و اصل بر اتصال ۲محور خانواده و مدرسه به مسجد و ایجاد حلقه اتصال میان این ها گذاشته شده است.

حجت الاسلام شریعتمداری گفت: برای این کار ابتدا مسجد فعال درون محله شناسایی و جلسه ای با حضور شورای محله که متشکل از امام جماعت فعال درون محله و فعالان فرهنگی و ارزشمند از جمله مدیرمحله سپاه، نماینده دبیرخانه کانونهای مساجد و نماینده خانه نیکوکاری کمیته امداد و مانند آن است برگزار می گردد؛ در این جلسه ظرفیت دستگاه های فرهنگی و مسائل درون محله بررسی و مدل کار برنامه ریزی می شود.

دبیر کمیته فرهنگی قم اظهار داشت: مبنای برنامه بر مقاوم سازی خانواده ها و ارائه آموزش مناسب نظیر مهارت های زندگی، کنترل خشم، پیشگیری از اعتیاد و مانند آن در کنار معارف و اخلاق و برنامه های عمومی است و به خانواده ها راهکار مناسب برای مسائل اصلی ایشان ارائه می گردد.

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.