معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی بیان کرد:

فعالیت فرهنگی برای دختران و بانوان، سرمایه گذاری برای نسل های آینده

تاریخ انتشار:
معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در جلسه هم اندیشی بانوان فعال در کمیته قم اظهار داشت: فعالیت های فرهنگی و تبلیغی در عرصه بانوان و پردختن به مسائل دینی آنان، سرمایه گذاری برای نسل های آینده می باشد.

به گزارش خبرنگار بلاغ، به همت اداره همکاری ها و تعاملات فرهنگی و تبلیغی جلسه هم اندیشی بانوان فعال در کمیته قم با حضور حجت الاسلام والمسلمین سعید روستاآزاد معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی در سالن رضوان برگزار شد.

در ابتدای این جلسه حجت الاسلام والمسلمین روستاآزاد ضمن خیر مقدم و خدا قوت به بانوان فعال در عرصه تبلیغ اظهار داشت: از حضور فعال و مستمر شما مبلغات گرامی کمال تشکر را دارم و از خدواند متعال مسئلت دارم این فعالیت های شما را مایه برکت زندگی و همچنین توشه ای برای آخرت تان قرار دهد.

معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی بیان کرد: فعالیت های فرهنگی و تبلیغی در عرصه بانوان و پرداختن به مسائل دینی آنان تنها یک فعالیت فرهنگی نیست بلکه سرمایه گذاری برای نسل های آینده کشور خواهد بود. خانواده و جامعه سالم در گرو دختران و بانوان سالم و نیک اندیش است.

وی در ادامه با اشاره به آیات پایانی سوره تحریم گفت: خداوند متعال با اشاره به همسر لوط و همسر نوح این دو فرد را الگو برای افراد کافر برمی شمرد؛ ضَرَبَ اللَّهُ مَثَلًا لِلَّذِينَ كَفَرُوا امْرَأَتَ نُوحٍ وَامْرَأَتَ لُوطٍ. با اینکه این دو فرد از قشر زنان می باشند اما خداوند متعال برای همه افراد کافر اعم از زن و مرد الگو قرار می دهد.این در حالی است که دو فرد اشاره شده در کنار دو پیامبر الهی بودند و در عین حال به او خیانت کردند.

دکتر روستا آزاد بیان کرد: در مقابل آیه فوق، قرآن کریم حضرت مریم و آسیه همسر فرعون را برای مومنین الگو قرار می دهد؛ وَضَرَبَ اللَّهُ مَثَلًا لِلَّذِينَ آمَنُوا امْرَأَتَ فِرْعَوْنَ...وَمَرْيَمَ ابْنَتَ عِمْرَانَ. در این آیه نیز حضرت مریم جناب آسیه برای همه مومنان اعم از قشر مرد و زن الگو هستند و این آیه بیانگر عظمت روحی "بانوان" می باشد. می توان در کنار یکی از طواغیت بزرگ جهان بود اما از ایمان و باورهای خویش صیانت کرد.

معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی اظهار داشت: آیات فوق میزان تاثیرگذاری قشر زنان چه در حوزه کفر، خیانت و ... و چه در عرصه ایمان و نیکی ها در جامعه را بیان می کند.

حجت الاسلام روستاآزاد گفت: با مطالعه در احوالات امام خمینی (ره) به این نتیجه خواهیم رسید که حضرت امام خمینی در دامن مادر مراحل رشد و بالندگی را طی نمودند و سلحشوری و شجاعت از دامن پاک مادر و عمه به این بزرگ مردتاریخ انتقال یافته و اثرگذاری که حضرت امام در تاریخ تشیع داشته اند تحت تاثیر یک بانو بوده است.

معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی بیان داشت: زحمات و فعالیت هایی که شما مبلغات محترم در عرصه تبلیغ می کشید را به عنوان یک فعالیت جزئی نبینید، همین فعالیت های کوچک در طول تاریخ می تواند تاثیرات مهمی را در بر داشته باشد.

گزارش تصویری

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.