معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی بیان کرد:

توجه به نیازهای فرهنگی خانواده از عوامل توفیق در فعالیت های فرهنگی و تبلیغی

تاریخ انتشار:
معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در جلسه دیدار با مسئول فرهنگی خانواده کارکنان ناجا اظهار داشت: به نظر می رسد از عوامل توفیق در فعالیت های فرهنگی و تبلیغی تمرکز بر خانواده و نیازهای آن است.

به گزارش خبرنگار بلاغ، مسئول فرهنگی خانواده کارکنان ناجا با حجت الاسلام والمسلمین سعید روستاآزاد معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم دیدار کرد.

در ابتدای این جلسه حجت الاسلام والمسلمین روستاآزاد ضمن خوش آمد گویی اظهار داشت: موضوع خانواده و توجه به آن امر بسیار اساسی و اهمیت دادن به آن، اهتمام داشتن و ایجاد ساختار برای رفع نیازهای خانواده از هوشمندی مجموعه نیروهای مسلح و ناجا می باشد.

معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی گفت: در دستگاه های نظامی ایجاد ساختار بسیار مهم است، زیرا اگر ساختار مورد نظر نباشد نمی توان فعالیتی را در آن زمینه بصورت منسجم و اثرگذار داشت.

وی در ادامه مطالب خود افزود: به نظر می رسد در حال حاضر از عوامل توفیق در فعالیت های فرهنگی و تبلیغی تمرکز بر خانواده و نیازهای آن است و شناخت مساله های مرتبط جهت حل آن از قدم های اصلی و اساسی در این مورد می باشد.

دکتر روستاآزاد همکاری با مجموعه ناجا را از افتخارات دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم دانست و اظهار داشت: همکاری دفتر تبلیغات اسلامی با مجموعه ناجا و نیروهای مسلح جزو وظایف و افتخارت دفتر تبلیغات اسلامی می باشد. این همکاری با اعزام مبلغ در موسم های تبلیغی همچون محرم، تابستان و ماه رمضان صورت می پذیرد.

معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی بیان کرد: نیروهای خدوم ناجا به دلیل گستردگی وظایف و حجم بالای فعالیت ها، کمتر می توانند در کنار خانواده باشند. مجموعه دفتر تبلیغات با توجه به حقی که نیروهای مسلح بر مردم کشور ایران دارند، پرداختن به امور فرهنگی و تبلیغی خانواده های محترم این قشر را وظیفه خود می داند و سعی می کند با تمام توان در حل مساله های مرتبط در زمینه خانواده، فضای مجازی و تولید محتوا اقدام نماید.

وی با اشاره به گام های مختلف در عرصه فعالیت های فرهنگی و تبلیغی بیان داشت: یکی از نیازهای فعلی مجموعه ناجا در خصوص فعالیت های فرهنگی و تبلیغی، تقویت و توانمندسازی روحانیون مستقر و فعال در آن مجموعه می باشد. بخش های قابل توجهی از روحانیون و مبلغان محترم ناجا می توانند از آموزش های لازم و به روز در عرصه مسائل تبلیغی را از سامانه های دفتر استفاده کنند.

حجت الاسلام والمسلمین روستاآزاد گفت: می توان در قدم اول همکاری معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی با ناجا، ظرفیت بزرگ آموزشی این معاونت اعم از آموزش حضوری و مجازی با موضوعاتی چون؛ خانواده، کودک و نوجوان، مشاوره، فضای مجازی و ... در اختیار ناجا قرار گیرد.

معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی اظهار داشت: در مجموعه های نظامی با توجه به ویژگی "قانون مداری" که به صورت جدّ در نیروهای آن وجود دارد، دوره های آموزشی می تواند منسجم، منظم و تاثیر گزار برگزار شود.

دکتر روستاآزاد موضوع "مساله محوری" را در فعالیت های فرهنگی و تبلیغی دارای اهمیت بسیار دانست و افزود: دفتر تبلیغات اسلامی قریب به 14 سال است که موضوع "مساله محوری" را محور فعالیت های مختلف خود قرار داده و تلاش می کند علاوه بر شناخت نیاز و مشکلات مخاطب در رفع آن نیز اقدامات لازم را انجام دهد. اینکه مخاطب بعد از سخنرانی های دینی بتواند به حل مساله خود برسد و گره موجود در کار خود را باز نماید از اهمیت موضوع "مساله محوری" می باشد.

وی در ادامه بیان داشت: مجموعه دفتر تبلیغات اسلامی آمادگی کامل را در خصوص ایجاد طرح و اجرای آن در موضوعات و نیازهای مختلف ناجا چه در زمینه تولید محتوا و چه در زمینه آموزش روش های تبلیغ را دارد.

گزارش تصویری

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.