معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی بیان کرد:

مبلغان جهادی ادامه دهنده راه رزمندگان دفاع مقدس اند

تاریخ انتشار:
معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی در مراسم تقدیر از مبلغان بیمارستانی در عرصه کرونا اظهار داشت: تلاش و جهادی که مبلغان در عرصه مقابله با کرونا داشتند قابل مقایسه با حضور جوانان در ایام دفاع مقدس می باشد.

به گزارش خبرنگار بلاغ، حجت الاسلام والمسلمین سعید روستاآزاد معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم از روند حضور جهادی مبلغان در بیمارستان فرقانی قم در بخش کرونایی، بازدید و از مبلغان جهادی و کادر درمانی تقدیر نمود.
معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی ضمن خداقوت به مبلغان جهادی و کادر درمان اظهار داشت: روحیه مخلصانه شما مبلغان موجب می شود خطراتی که در این راه و حضور در بیمارستان به دلیل درصد بالای ابتلا به ویروس کرونا موجود می باشد را به خود هموار کنید.

حجت الاسلام والمسلمین روستاآزاد با اشاره به اهمیت حضور مبلغان در عرصه های اجتماعی کشور بیان داشت: تلاش و جهادی که مبلغان در عرصه مقابله با کرونا داشتند قابل مقایسه با حضور جوانان در ایام دفاع مقدس می باشد. 

وی در ادامه افزود: از ابتدای شیوع ویروس کرونا متدینین و طلاب جهادی با حضور خود در صحنه های پرخطر، عزت و آبرو برای اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی آفریدند. به نظر می رسد زمان طولانی می طلبد تا آثار و برکات متعدد سیاسی، اجتماعی و دینی این حضور شمرده و ثبت گردد.

معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی بیان کرد: در کشور ایران با شروع ویروس کرونا، با امر رهبر معظم انقلاب افراد متدین و طلاب جهاد گر با محوریت مسجد تمام تلاش خود را برای مقابله با این ویروس منحوس بکار گرفتند که این حضور سرمایه اجتماعی بسیار بزرگی برای جامعه اسلامی کشورعزیزمان ایران، تولید کرد.

حجت الاسلام والمسلمین روستاآزاد با اشاره به روایتی از امام صادق(ع) برطرف کردن نیاز مومنین را از اهم مسائل دینی برشمرد و گفت: اما صادق (ع) در روایت أَيُّمَا مُؤْمِنٍ نَفَّسَ عَنْ مُؤْمِنٍ كُرْبَةً نَفَّسَ اَللَّهُ عَنْهُ سَبْعِينَ كُرْبَةً مِنْ كُرَبِ اَلدُّنْيَا وَ كُرَبِ يَوْمِ اَلْقِيَامَةِ [1]، به شیعیان می آموزد اگر هر مومني اندوه مومني را بزدايد خداوند هفتاد اندوه از اندوه هاي دنيا و آخرت را از او می زداید.

معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی با اشاره بر روایتی دیگر از رئیس مذهب شیعه امام صادق (ع) اظهار داشت: با توجه به روایت در می یابیم که امام صادق(ع) اهتمام در امور مسلمان را از 70 مرتبه طواف خانه خدا بالاتر می داند. مشیُ المسلم فی حاجة المسلم خیر من سبعین طوافاً بالبیت الحرام[2]؛ حرکت مسلمان در مسیر برآوردن حاجت مسلمان دیگر از هفتاد طواف خانه خدا بهتر است.

وی در ادامه افزود: در روایت فوق "مشی المسلم" مطلق است همراهی مسلمانان اگر به نتیجه هم نرسد باز موجب پاداش خواهد بود.

گفتنی است در ابتدای این مراسم حجت الاسلام خوئینی مسئول فعالیت های جهادی در بیمارستان های شهر قم به ارائه گزارشی از روند فعالیت های صورت گرفته توسط مبلغان جهادی در بیمارستان فرقانی پرداخت.

گزارش تصویری

پی نوشت:
1- ميزان الحكمه، جلد 5 صفحه280
2- همان، ج13، ص6570، ح20961.
 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.