فراخوان رویداد ملّی ایده؜‌پردازی و ظرفیّت‌شناسی «پیمانکاریِ خلاق فرهنگی» منتشر شد

تاریخ انتشار:
مرکز ملی نوآوری و خلاقیت اشراق، پنجمین رویداد ملّی ایده؜‌پردازی و ظرفیّت‌شناسی کاریزنگار با موضوع «پیمانکاریِ خلاق فرهنگی» به منظور پذیرش و حمایت از ایده‌های برتر در شتابدهنده سه دال و پذیرش ظرفیت‌های برتر در شبکه ملی فناوران فرهنگی را برگزار می کند.

به گزارش خبرنگار بلاغ به نقل از روابط عمومی مرکز ملی نوآوری و خلاقیت اشراق، پنجمین رویداد ملّی ایده؜‌پردازی و ظرفیّت‌شناسی کاریزنگار با موضوع «پیمانکاریِ خلاق فرهنگی» به منظور پذیرش و حمایت از ایده‌های برتر در شتابدهنده سه دال و پذیرش ظرفیت‌های برتر در شبکه ملی فناوران فرهنگی برگزار می شود.

* موضوعات فراخوان

موضوعات ایده‌ها و ظرفیت؜‌های خلاق تأمین کننده نیازهای فرهنگی، هنری و اجتماعیِ دستگاه‌ها و نهادهای عمومی و رسمی حوزه‌ها عبارتند از: «نیازهای فرهنگی و اجتماعیِ پرسنل، کارکنان و خانواده‌های آنان آموزش و توسعه توان، مشاوره، توسعه فردی، تفریح و فراغت، کارآفرینی، امداد فرهنگی اجتماعی»، «نیازهای فرهنگی و اجتماعیِ فضای عمومی سازمان محیط عمومی، مناسبت‌؜ها، رویدادها، مراسمات، مسابقات و رقابت‌؜ها»، «نیازهای فرهنگی و اجتماعیِ حوزه مأموریتِ نهادها و سازمان‌ها مأموریت‌؜های نهادهای فرهنگی، هنری و اجتماعی در حوزه؜‌های علمی، آموزشی، پژوهشی، هنری، فراغت و…» و «نیازهای فرهنگی و اجتماعیِ حوزه مسئولیت اجتماعی سازمان‌ها (csr) فعالیت؜‌های فرهنگی و اجتماعی نهادهای خدماتی و غیرفرهنگی بر اساس مسولیت اجتماعی و حمایت‌های فرهنگی».

* روزشمار رویداد

علاقه مندان از ۱۱ آذرماه تا ۱۵ دی ماه ۱۴۰۰ می توانند از طریق سایت کاریزنگار به نشانی kariznegar.ir/kariznegar/16 نسبت به ثبت ایده خود اقدام نمایند.

همچنین، کارگاه‌های تمرین و تجربه از ۱۵ تا ۲۰ دی ماه ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد و مشاوره و راهنمایی تکمیل ایده تا ۲۵ دی ماه ارائه می گردد و رویداد پایانی و گزینش برترین‌ها ۳۰ دی ماه برگزار می شود.

* جوایز

پس از برگزاری بخش های مختلف این رویداد و داوری ایده های دریافتی، به رتبه های اول تا سوم به ترتیب مبلغ ۳۰ میلیون ریال، ۲۰ میلیون ریال و ۱۰ میلیون ریال اهدا خواهد شد.

* نکات قابل توجّه

ایده؜‌ها و ظرفیت؜‌های ارسالی باید خلاقانه و تأمین‌کننده نیازهای فرهنگی و اجتماعی نهادها و سازمان؜‌ها باشد. در واقع ایده؜‌ها و ظرفیت‌؜ها باید از جنس B2B و B2G باشد، به گونه‌؜ای که مشتریان آن‌ها، نهادها و سازمان‌؜ها و شرکت‌های بزرگ خواهند بود.

مالکیت ایده برای ایده‌پرداز محفوظ می‌؜باشد و در مرکز ملی نوآوری و خلاقیت اشراق به ایده‌؜پرداز کمک می‌؜شود تا ایده خود را به نتیجه برساند و آن را تجاری‌سازی کند.

ایده؜‌ها و ظرفیت؜‌های دارای ارزش افزوده، ضمن دریافت جایزه، برای رشد و تبدیل به شرکت خلاق در مرکز ملی نوآوری و خلاقیت اشراق پذیرفته خواهند شد.

ارائه ایده و ظرفیت‌؜ها به صورت فردی و تیمی و در قالب شخصیت حقیقی و حقوقی امکان‌‎پذیر می؜‌باشد.

برای ایده؜‌ها و ظرفیت؜‌های ثبت شده گواهیِ ارائه ایده و برای برترین‌؜ها گواهیِ رتبه صادر خواهد شد.

در این رویداد، ایده؜‌ها و ظرفیت؜‌هایی مورد پذیرش و حمایت واقع خواهند شده که قابلیت تبدیل به شرکت خلاق را داشته باشند و بتوانند محصول یا خدمت نوآورانه‌ای ارائه کنند که نیازهای فرهنگی و اجتماعی نهادها و دستگاه های دولتی و عمومی را تامین نماید.

علاقه‌مندان و فناوران فرهنگی می‌توانند به کرّات در رویدادهای این مرکز شرکت کرده و ایده‌های خود را بارور سازند. ایده‌های دارای ارزش نوآوری مورد تقدیر واقع خواهد شد و در صورتی که ایدهای دارای شاخص‌های پذیرش باشد از طریق دهلیز خلاقیتِ مرکز نوآوری و خلاقیت اشراق وارد کریدور میزبانی و رشد خواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.