معاون ارتباطات موسسه حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب:

مبلغان و افراد تاثرگذار در جامعه، مسئولیت جدی تری در جهاد تبیین دارند

تاریخ انتشار:
مهدی فضائلی، در چهارمین نشست از سلسله نشست های "جهاد تبیین" اظهار داشت: مبلغان و صاحبان تریبون که قدرت تاثیرگذاری و اثربخشی در جامعه دارند به همان نسبت مسئولیت آنها در موضوع "جهاد تبیین" جدی تر خواهد شد.

به گزارش خبرنگار بلاغ، مهدی فضائلی معاون ارتباطات موسسه حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب اسلامی در چهارمین نشست از سلسله نشست های "جهاد تبیین" که به صورت مجازی برگزار شد در خصوص «نقش عملیاتی مبلغان دینی در جهاد تبیین» مطالبی را بیان کرد.

مهدی فضائلی اظهار داشت: بحث تبیین به نوعی در تمامی دوران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در مقاطع مختلف مطرح بوده است. این پرسش در زمان کنونی می تواند مطرح شود که چرا در سال های اخیر به خصوص در ماه های اخیر این موضوع در بیانات رهبر معظم انقلاب تاکید شده است؟.

وی در ادامه افزود: در جواب پرسش فوق می توان به سه عامل افزایش تاکیدات رهبر انقلاب بر موضوع "جهاد تبیین" اشاره نمود. با توجه به گسترش فضای مجازی، رفتار دشمنان انقلاب اسلامی در بُعد عملیات روانی یک افزایش قابل توجه و ضریب نفوذ بالاتری پیدا کرده است.

معاون ارتباطات موسسه حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب بیان کرد: در خصوص عامل دوم موضوع مورد نظر می توان به پیچیده تر شدن رفتار دشمن و استفاده و بهره مندی آنان از علوم مختلف در جهت ضربه زدن به نظام اسلامی اشاره نمود.

فضائلی در ادامه مطالب خود افزایش زمینه پذیرش عملیات دشمن در جامعه را سومین عامل تاکیدات رهبر انقلاب بر موضوع "جهاد تبیین" دانست و گفت: زمینه پذیرش عملیات دشمن در سطح جامعه به دلیل عدم اعتماد اجتماعی، افزایش یافته است.

وی ابراز داشت: نفس جهاد تبیین نیازمند تبیین می باشد. چرایی، اهمیت، چیستی، الزامات و چگونگی موضوع "جهاد تبیین" نیازمند تبیین بوده و البته نباید در این مرحله متوقف شد.

معاون ارتباطات موسسه حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب، جهاد تبیین را از جنس "اقدام" و "عمل" برشمرد و اظهار داشت: جهاد تبیین از جنس اقدام و عمل می باشد و نباید فرصت های موجود را به مباحث نظری اختصاص داد.

مهدی فضائلی در ادامه مباحث خود سوال (وظیفه جهاد تبیین بر دوش چه کسانی می باشد؟) را مطرح نمود و بیان کرد: با رجوع به بیانات رهبر انقلاب در می یابیم نهاد ها و افرادی مانند  صدا و سیما، سازمان تبلیغات اسلامی، سپاه پاسداران، بسیج، مدّاحان، مبلغان و ... به صورت خاص وظیفه جهاد تبیین را باید بر عهده بگیرند.

وی تصریح کرد: مبلغان و صاحبان تریبون که قدرت تاثیرگذاری و اثربخشی بیشتری در جامعه دارند به همان نسبت مسئولیت آنها در موضوع "جهاد تبیین" جدی تر خواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.