مدیر گروه تبلیغی شیفتگان وحی؛

حضور مبلغ خانم در عرصه های تبلیغ یک امر ضروری است

تاریخ انتشار:
زینب السادات جواهری مدیر گروه تبلیغی شیفتگان وحی بیان کرد: تحقیقات میدانی نشان داده است پذیرش معارف دینی در قشر بانوان از مبلغان خانم بیشتر بوده است.
حضور مبلغ خانم در عرصه های تبلیغ یک امر ضروری است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بلاغ، زینب السادات جواهری مدیر گروه تبلیغی شیفتگان وحی و از مبلغان فعال معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در گفت و گو با خبرنگارما، ضمن ارائه گزارشی از فعالیت های تبلیغی خود، بر حضور پرفایده بانوان در عرصه تبلیغ سخن گفت.

متن این مصاحبه را با هم می خوانیم:

در ابتدا خودتان را معرفی بفرمائید.
بنده زینب السادات جواهری هستم از یک سالگی در قم زندگی می کنم. صاحب سه فرزند و سه نوه می باشم.
با توجه به علاقه بسیاری که به قرآن کریم داشتم در دوران نوجوانی و قبل از ورود به حوزه علمیه، فعالیت هایی را با محوریت قرآن انجام داده ام.

از سال 1374 وارد حوزه علمیه شدم و تا اخذ مدرک سطح 2 ادامه دادم. در بخش تحصیلات دانشگاهی نیز مقطع کاردانی علوم قرآنی، کارشناسی مدیریت فرهنگی و کارشناسی ارشد ارتباط فرهنگ و رسانه را نیز گذرانده ام. هم اکنون نیز علاوه بر فعالیت های تبلیغی در دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، مدیرعامل موسسه قرآنی شیفتگان وحی و مدرس موضوعاتی چون اهمیت سواد رسانه، فرصت ها و آسیب های فضای مجازی، جریان شناسی فیلم های هالیوودی و ... می باشم.

با توجه به حجم بالای فعالیت های قرآنی و لزوم گسترش آن در سطح جامعه، موسسه قرآنی شیفتگان وحی را تاسیس نمودم، در این موسسه فضای خیلی خوبی هم برای برنامه های تبلیغی و هم برای هم اندیشی و هم افزایی مبلغان به وجود آمده است.
 
 

شما سه کتاب در حوزه قرآنی تالیف کرده اید، اگر امکان دارد کمی در مورد آن سه کتاب توضیح دهید.
سه کتاب با محوریت مباحث قرآنی با عناوینی چون؛ «کتاب آموزش روخوانی قرآن کریم (سطح ۱)»، «کتاب آموزش روخوانی قرآن کریم (سطح۲)» و همکاری در تالیف «کتاب آموزش تجوید قرآن کریم» را در فعالیت های خود دارم، که خوشبختانه با استقبال مخاطبان روبرو شده است و تاکنون بیش از 150 هزار نسخه منتشر شده است.

به عنوان گروه تبلیغی شیفتگان وحی از فعالیت گروه تان اگر توضیحی دارید بفرمائید.
گروه تبلیغ شیفتگان وحی از گروه های تبلیغی فعال معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی می باشد. این گروه با عضویت 12 نفر در شهر قم از سال 1397 فعالیت های خود را آغاز کرده است.
گروه تبلیغی شیفتگان وحی هم اکنون با 25 مبلغه توانمند و فعال به بیان تبلیغ دین و پاسخگویی به احکام و شبهات اعتقادی جوانان، تفسیر و بصیرت افزایی در خصوص انقلاب اسلامی، خانواده و سبک زندگی اسلامی، سواد رسانه و شبکه های اجتماعی و ... می پردازد.

 

آیا نیاز است با وجود مبلغین آقا، بانوان وارد عرصه تبلیغ شوند؟ آیا فعالیت هایی را که شما انجام می دهید یک مبلغ آقا نمی تواند انجام دهد؟
ضرورت حضور بانوان در عرصه های تبلیغ یک امر بدیهی می باشد. اما اگر بخواهیم دلیلی بر این امر بیاوریم شاید بتوان گفت که مخاطب خانم خیلی راحت تر می تواند با یک مبلغ خانم ارتباط برقرار کند. و در مقابل نیز یک بانوی مبلغه درک بیشتری از دغدغه ها و نیاز های قشر زنان دارد. تحقیقات میدانی و علمی نشان داده است که پذیرش معارف دینی در فراگیران و قشر بانوان در جامعه از مبلغان خواهر بیشتر بوده است.

آیا حضور بانوان در عرصه تبلیغ سبب اختلال در نقش مادری و همسری نمی شود؟
تمام جامعه برای ما حکم خانواده را دارد، نمی شود گفت من به فکر خانواده ام هستم اما کاری با جامعه ندارم. خداوند انسان را به صورت یک موجود اجتماعی خلق کرده است؛ «بنی آدم اعضای یکدیگرند»! اگر دغدغه های افراد جامعه برای ما مهم نباشد و در راستای آن فعالیتی انجام ندهیم از حوزه "انسانیت" بیرون رفته ایم.
اگر ما کاری با جامعه نداشته باشیم و اگر آن جامعه منحرف شد به طور یقین در روند تربیت فرزندان ما نیز خلل وارد خواهد شد. رشد و تعالی و همچنین انحراف یک جامعه، ارتباط مستقیمی با خوشبختی و بدختی خانواده ها دارد.

با توجه به حجم بالا فعالیت های فرهنگی و تبلیغی شما، آیا همسر و فرزندانتان از این امر گله مند نیستند؟
یکی از نعمت های ویژه ای که خداوند متعال به من داده این است که تمامی اعضای خانواده ام نسبت به مباحث فرهنگی و دینی دغدغه مند بوده و یک روحیه ی فرهنگی در کل خانواده موجود می باشد.
همسر بنده با توجه به اینکه شغلشان آزاد است از مشوّق های اصلی من در ایجاد فعالیت های تبلیغی و دینی بوده است. جا دارد در همین جا از همسر و فرزندانم که در این سال ها با حمایت هایشان من را در عرصه تبلیغ دین یاری نمودند تشکر کنم و از خداوند برای آنها درخواست عاقبت به خیری را دارم.

آیا برای فعالیت های تبلیغی خود با موانعی برخورد کرده اید؟
شاید عمده مانعی که بر سر همه فعالیت های تبلیغی بانوان وجود دارد مشکلات مالی است، گاهی اوقات مبالغی که به عنوان حق الزحمه به مبلغان داده می شود کفاف کرایه مسیر را هم نمی دهد. از مسئولین درخواست داریم با توجه به هزینه های بالا و گرانی ها در مقدار حق الزحمه مبلغان تجدید نظر صورت پذیرد.

در پایان از وقتی که به ما دادید خیلی متشکریم و برای شما و اعضای گروه تان از خداوند متعال طلب عافیت و قوت را خواستاریم.
بنده نیز از شما و همکارانتان در پایگاه اطلاع رسانی بلاغ جهت دیده شدن فعالیت های مبلغان خواهر کمال تشکر را دارم. 
 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.