معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی تأکید کرد:

ضرورت افزایش همکاری ها میان نهادهای فرهنگی تبلیغی

تاریخ انتشار:
معاون فرهنگی و تبلیغی دفترتبلیغات اسلامی درجلسه دیدار با مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی استان زنجان، افزایش همکاری ها میان نهادهای فرهنگی تبلیغی را امری مهم برشمرد بر ضرورت همکاری هرچه بیشتر دو مجموعه دفتر تبلیغات اسلامی و سازمان تبلیغات اسلامی تاکید نمود.
ضرورت افزایش همکاری ها میان نهادهای فرهنگی تبلیغی

به گزارش خبرنگار بلاغ، صبح امروز شنبه 4 تیرماه 1401 حجت الاسلام و المسلمین سعید احمدی مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی استان زنجان با حجت الاسلام والمسلمین سعید روستاآزاد معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، دیدار و از زحمات و همکاری های مجموعه دفتر تبلیغات اسلامی در امر تبلیغ و اعزام طلاب به استان زنجان تقدیر و تشکر نمود.

در ابتدای این جلسه حجت الاسلام والمسلمین روستاآزاد بر ظرفیت های عمومی و تخصصی مجموعه دفتر تبلیغات اسلامی اشاره کرد و اظهار داشت: ظرفیت های بسیار خوبی در امر تبلیغ و موضوعات مرتبط با آن در شهر قم تجمیع شده که عموم آن توسط  مجموعه دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم ایجاد شده است.

وی در ادامه، همکاری بین دو نهاد دفتر تبلیغات اسلامی و سازمان تبلیغات اسلامی را امری مهم در عرصه تبلیغ برشمرد و گفت: تاریخ همکاری های بین دو نهاد مذکور به سال های ابتدایی تشکیل این دو نهاد بر می گردد و هم اکنون سطح همکاری ها در مرتبه قابل قبول بوده و در راستای موفقیت امر تبلیغ ضروری است این همکاری ها افزایش یابد.

معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی بیان کرد: اعزام های تبلیغی دارای دو ضلع می باشد که یک ضلع آن توسط دفتر تبلیغات اسلامی و ضلع دیگر آن که مربوط به فعالیت های سازمان تبلیغات اسلامی اعم از درخواست، توزیع، ارزشیابی و نیازسنجی تعریف شده است.

حجت الاسلام والمسلمین روستاآزاد بر ضرورت استفاده از روش های نوین و مختلف در فعالیت های تبلیغی اشاره نمود و اظهار داشت: با توجه به تغییرات و به روز شدن جامعه در عرصه های مختلف، ضروری است در امر تبلیغ نیز مبلغان از روش های نوین استفاده نمایند.

وی ادامه داد: در بعضی از نقاط کشور برگزاری جلسات مربوط به اعیاد مذهبی مورد غفلت واقع شده و دیگر جلسات مذهبی نیز به صورت سنتی برگزار می شود. مجموعه دفتر تبلیغات اسلامی با داشتن ظرفیت های عمومی و تخصصی خود این آمادگی را دارد که امر آموزش و ارتقای سطح علمی و عملی مبلغان را در سراسر کشور بر عهده بگیرد.

6_18.jpg

در ادامه این جلسه حجت الاسلام و المسلمین احمدی ضمن تشکر از همکاری های دفتر تبلیغات اسلامی با مجموعه اداره کل سازمان تبلیغات اسلامی استان زنجان، موضوع آموزش های کاربردی در امر تبلیغ را امری مهم بر شمرد و گفت: آموزش های کاربردی تبلیغی نقش به سزایی در بالا بردن کارایی و بازده فعالیت های مبلغان دارد.

مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی استان زنجان اظهار داشت: در چند سال اخیر موضوع آمار آموزش های علمی و عملی مبلغان و همچنین اعزام گروه های تبلیغی به مدارس و دیگر اماکن تبلیغی سیر نزولی داشته است. هم اکنون این استان با ظرفیت بیش از 600 مبلغ خواهر فارغ التحصیل از حوزه علمیه، این آمادگی را دارد که با برگزاری دوره های آموزشی مورد نیاز مبلغان، آمار مذکور را تغییر داده و تغییرات شایانی را در امر تبلیغ رقم بزند.

حجت الاسلام و المسلمین احمدی با اشاره بر اهمیت تبلیغ در عرصه کودک و نوجوان بیان کرد: یکی از دغدغه های اداره کل سازمان تبلیغات اسلامی استان زنجان موضوع «تبلیغ در عرصه کودک و نوجوان» می باشد، این استان هم اکنون از لحاظ نیروی انسانی و هم از لحاظ ظرفیت مکانی مستعد برگزاری دوره های آموزش تخصصی در عرصه تبلیغ کودک و نوجوان را دارا می باشد.

گفتنی است در این جلسه حجت الاسلام و المسلمین سیدحامد شریعتمداری مدیرکل تبلیغ عمومی، اباذر جعفری مدیر کل تبلیغ تخصصی معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی و حجت الاسلام و المسلمین علی محمدی هوشیار رئیس میزکار تخصصی مبارزه با جریان ها و فرق انحرافی، حضور داشته و از ظرفیت های موجود در این بخش سخن گفتند.

 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.