توسط رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه‌علمیه قم صورت پذیرفت:

تشریح فعالیت های دفتر تبلیغات اسلامی در دیدار با آیت الله نوری همدانی

تاریخ انتشار:
تشریح فعالیت های دفتر تبلیغات اسلامی در دیدار با آیت الله نوری همدانی

به گزارش خبرنگار بلاغ، حجت الاسلام والمسلمین احمد واعظی رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه‌علمیه قم، حجت الاسلام و المسلمین سعید روستاآزاد معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی و مبلغان نخبه تبلیغی در آستانه ایام تبلیغی دهه محرم عصر روز چهارشنبه ۵ مردادماه ۱۴۰۱، با حضرت آیت الله نوری همدانی دیدار کردند.

حجت الاسلام والمسلمین واعظی طی سخنانی اظهار کرد: ترویج دین وظیفه اصلی مبلغان بوده که باید به خوبی انجام شود، اهمیت این وظیفه بیش از پیش احساس می‌شود چراکه متاسفانه در جامعه امروزی دشمن عقاید جوانان ما را هدف گرفته‌ است.

وی ادامه داد: همه ما می‌دانیم که بارز‌ترین و موثرترین روش تبلیغ، تبلیغ چهره به چهره است و در این موضوع اهتمام جدی صورت می گیرد، سخنرانی در منبرهای مجالس دینی اصلی‌ترین راه این شیوه تبلیغ چهره به چهره بوده که بر دو قسم تقسیم می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین واعظی تصریح کرد: قسمت اول تبلیغ مناسبتی است که مبلغان در ایام تبلیغی مانند ماه رمضان و محرم و ... برای ترویج و انتقال پیام دین به مناطق مختلف کشور اعزام می‌شوند، متاسفانه در دو سال اخیر به دلیل گسترش ویروس کرونا آمار اعزام مبلغان کاهش یافته است.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه‌علمیه قم افزود: خوشبختانه در ماه مبارک رمضان سال جاری به دلیل اینکه وضعیت کرونایی کشور آرام شد آمار اعزام مبلغ از سوی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه‌علمیه قم  به سطح کشوردر روند افزایشی قرار گرفت.

وی در ادامه به موضوع اعزام ماه محرم سال جاری اشاره کرد و گفت: در ماه محرم امسال نیز پیش بینی می شود، ۹ هزار مبلغ برای تبلیغ معارف دینی به مناطق مختلف کشور اعزام شوند.

حجت الاسلام والمسلمین واعظی خاطرنشان کرد: در کنار تبلیغ عموم، مبلغان متخصص در ۳۳ شاخه تخصصی از جمله ناشنوایان، کودک و نوجوان، دانشگاه‌ها، محیط‌های ورزشی و آسیب‌های اجتماعی و ... در طول سال مشغول به فعالیت می باشند.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه‌علمیه قم ادامه داد: در متن حوزه آموزش هایی که به طلاب داده می شود به صورت تخصصی مربوط به امر تبلیغ نبوده لذا مرکز آموزش های کاربردی معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی در 40 رشته مورد نیاز مبلغان به این امر در دو بخش حضوری و مجازی ورود کرده است.

وی بیان کرد: در مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی در سال ۱۴۰۰ در بخش تماس‌های تلفنی بیش از یک میلیون تماس دریافتی صورت پذیرفته که حدود۸۶ درصد آنها پاسخ داده شده است، در بخش پیامکی نیز۲۲۶ هزار پیامک به این مرکز ارسال شده که به تمام آنها جواب داده شده است.

حجت الاسلام والمسلمین واعظی به تاسیس معاونت فضای مجازی هنر و رسانه اشاره کرد و گفت: بخش دیگر فعالیت‌های این چند ساله دفتر تبلیغات اسلامی مرتبط به تاسیس معاونت فضای مجازی هنر و رسانه درسال 1397 است، حدود ۲ هزار و ۵۰۰ مبلغ در این معاونت مشغول به فعالیت تبلیغی در زمینه‌های مختلف می باشند.

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.