محمد لگنهاوزن:

اختلافات بین مذاهب اسلامی با نشست های علمی و بررسی دیدگاه ها کاهش می یابد

تاریخ انتشار:
استاد مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در همایش «پیامبر رحمت، الگوی جهانی» بیان کرد: همکاری بین دانشمندان اهل تشیع و اهل سنت در عرصه های مختلف و برگزاری نشست های علمی می تواند اختلاف دیدگاه های مذاهب اسلامی را کاهش دهد.
اختلافات بین مذاهب اسلامی با نشت های علمی و برسی دیدگاه ها کاهش می یابد

به گزارش خبرنگار بلاغ، محمد لگنهاوزن استاد مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در همایش «پیامبر رحمت، الگوی جهانی» بیان کرد: جایگاه پیامبر اکرم در نزد مسلمان به مراتب والاتر از جایگاه حضرت مسیح در دین مسیحیت می باشد. در فرهنگ مسیحیت حضرت عیسی(ع) به عنوان شخص دوم تثلیث و در عرض خدواند متعال می باشد، این در حالی است که مسلمانان هر روزه در نمازهای پنجگانه خود به عبد و رسول بودن پیامبر اکرم (ص) اقرار می کنند.

وی در ادامه مطالب خود اظهار داشت: اکثر احادیث مسیحیت و باورهای آنها خلاف واقع بوده و در بعضی موارد با عقل نیز در تعارض می باشد اما معارف اسلامی و متن قرآن کریم علاوه بر اتقان و صحت با نفس و عقل انسان نیز سازگار می باشد.

لگنهاوزن بیان کرد: پیامبران از سوی خداوند با هدف بشارت رحمت الهی و انذار عذاب او مبعوث شدند و افرادی که نسبت به این نعمت بزرگ بی توجه باشند قطعا در آینده به نتیجه مطلوب نخواهند رسید.

استاد مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با اشاره به هدایت های دلسوزانه و پدرانه پیامبران نسبت افراد جامعه خود، خاطر نشان کرد: فرستادگان الهی فقط برای ارسال پیام خداوند زحمت نکشیده اند بلکه هدایت و دلسوزی های آنها نسبت افراد و بندگان، نشان از توجه آنان به امور افراد جامعه می باشد.

وی اظهار داشت: همکاری بین دانشمندان اهل تشیع و اهل سنت در عرصه های مختلف و برگزاری نشست های علمی می تواند اختلاف دیدگاه های مذاهب اسلامی را کاهش دهد.

 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.