ضررهای تنبلی در جامعه

تاریخ انتشار:
  تنبلی علاوه بر ضرر به افراد،به جامعه هم ضرر می زند.مثلا کارگری که تنبل باشد و از کار بزند یا کارمندی که تنبل باشد و کار مردم را درست انجام ندهد یا پلیسی که بجای رفتن به ماموریت به محلی برای...

 

تنبلی علاوه بر ضرر به افراد،به جامعه هم ضرر می زند.مثلا کارگری که تنبل باشد و از کار بزند یا کارمندی که تنبل باشد و کار مردم را درست انجام ندهد یا پلیسی که بجای رفتن به ماموریت به محلی برای استراحت برود و امثال این موارد که باعث می شود جامعه دچار مشکلات فراوان شود و نارضایتی بین مردم ایجاد شود و بعد مساله امنیت کشور به خطر بیافتد

کارمفید در کشورمان خیلی پایین تر از استاندارد جهانی می باشد و این یک اسیب جدی است که هم اسلام با تنبلی مخالف است و هم مسئولین و مردم.

از جمله موارد تنبلی ويكي از بيماري هاي جامعه ما،بيماري تنبلي اجتماعي است.يعني اكثراميل دارند كه شغل  راحت و كم زحمت داشته باشند.اكثر فارغ التحصيلهاي كشور بدنبال استخدام دولتي هستند وبعضي از آنها حاضرند نگهبان يا سرايدار اداره باشند زيرا كارشان كم زحمت ودرآمدشان تضمين شده است.

نوع دوم تنبلی  در مسائل معنوی است.با اینکه خدا انسان را برای رسیدن به مراحل بالای معنوی خلق کرده است ولی تعداد کمی به این مراحل دست پیدا می کنند و بقیه در همون مرحله اول معرفت می مانند چون تلاش نمی کنند.

بقول معروف چون گدا کاهل بود تقصیر صاحبخانه چیست؟با اینکه زمینه برای بالابردن معرفت  و معنویت است اما چرا اکثر مردم درجه پایینی از معرفت دارند؟چون تنبلی نمی گذارد سحر خیز شوند.تنبلی نمی گذارد درباره عبادت و معرفت قدمهای بلندتری بردارند.

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.