جانشین رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش بیان کرد:

ضروت استفاده از مبلغان متخصص در مکان های تبلیغی نظامی

تاریخ انتشار:
جانشین رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش اظهار داشت: تبلیغ در فضاهای نظامی دارای شرایط و ظرافت های خاص بوده و تمام تلاش خودمان را برای استفاده از مبلغان متخصص و توانمند را در این عرصه خواهیم داشت.
جلیلی صفت

به گزارش خبرنگار بلاغ، به همت معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، اولین جلسه از سلسله نشست های ماه مبارک رمضان 1444(ه.ق) ویژه مبلغان اعزامی صبح امروز شنبه 20 اسفندماه با حضور حجت الاسلام والمسلمین جلیلی صفت جانشین رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران، در سالن همایش های غدیر برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین جلیلی صفت در ابتدای سخنان خود بر جایگاه رفیع مبلغان دین اشاره کرد و گفت: مبلغان دین مبین اسلام با توجه به روایت پیامبر اکرم(ص) «‏اللهمَّ ارْحَمْ خُلَفائی قیل: یا‏‎ ‎‏رسول الله ِ، و مَن خلفائک؟ قالَ: الّذینَ یَأتُونَ مِنْ بَعْدی، یَروُنَ حَدِیثی وَ سُنتّی فَیُعلِّمُونَها الْنّاسَ مِنْ‏‎ ‎‏بَعْدی‏» از جایگاه رفیع و دارای منزلت برخوردار هستند که پیامبر اکرم(ص) برای آن از خداوند متعال طلب رحمت و خیر نموده و آنان را جانشینان خود خطاب کرده است.

وی در ادامه افزود: همانطور که جایگاه مبلغان دین در نزد خداوند دارای منزلتی والا بوده به همان نسبت مسئولیت بسیار سنگینی بر دوش آنان قرار گرفته و عهده دار وظایفی سخت خواهند بود.

جانشین رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: تبلیغ معارف اسلامی در نهاد ارتش و فضاهای نظامی کشور، روش های مخصوص به خود را می طلبد و باید در این عرصه از مبلغان توانمند و متخصص استفاده گردد.

حجت الاسلام والمسلمین جلیلی صفت، تادیب خود در مرحله نخست و تعلیم به دیگران در مرحله بعد را از ضروریات امر تبلیغ برشمرد و خاطر نشان کرد: رعایت سنت و دستورات الهی در مرحله نخست، و تعلیم آنها به مخاطب از ضروریات امر تبلیغ بوده و از عوامل اصلی موفقیت در تبلیغ به شمار می آید.

وی در ادامه مطالب خود بیان کرد: فضاهای موجود و مساعد تبلیغی را مدیون فداکاری های بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی(ره) و شهدای گرانقدر می باشیم.

جانشین رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش بیان کرد: مبلغانی که قصد فعالیت های تبلیغی در ارتش را دارند باید توجه کنند که تبلیغ در مکان های نظامی قوانین خاص خود را داشته و فعالیت های باید با هماهنگی مورد نظر صورت پذیرد.

 حجت الاسلام والمسلمین جلیلی صفت اظهار داشت: «تبلیغ چهره به چهره»، «بیان احکام های کاربردی و مورد نیاز مخاطب» و «تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی» از موضوعاتی است که انتظار می رود مبلغان در ایام تبلیغی خود به آن توجه نمایند.

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.