عضو شورای عالی حوزه های علمیه:

خروجی حوزه باید فعالیت های تبلیغی باشد

تاریخ انتشار: 11:05 - 1402/02/10
عضو شورای عالی حوزه در جلسه دیدار با معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی بیان کرد: تبلیغ اصلی ترین وظیفه انبیا بوده و اگر علما خود را «ورثه الانبیا»می دانند باید تحصیلات و تحقیقات آنان مقدمه ای برای فعالیت های تبلیغی و فرهنگی باشد.
خروجی حوزه باید فعالیت های تبلیغی باشد

به گزارش خبرنگار بلاغ، حجت الاسلام والمسلمین سعید روستاآزاد معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی با آیت الله محسن اراکی عضو شورای عالی حوزه، دیدار و گفتگو کرد.

آیت الله اراکی در ابتدای مطالب خود بیان کرد: تبلیغ اصلی ترین وظیفه انبیا بوده و اگر علما خود را «ورثه الانبیا»می دانند باید تحصیلات و تحقیقات آنان مقدمه ای برای فعالیت های تبلیغی و فرهنگی باشد.

عضو خبرگان رهبری با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه دفتر تبلیغات اسلامی نماد روشنفکری حوزه های علمیه است اظهار داشت: رهبر انقلاب اسلامی در بیانات خود، دفتر تبلیغات اسلامی را نماد روشنفکری حوزه برشمرده است، منظور از نماد روشنفکری توجه به تناسب زمان و تحولات انقلاب با فعالیت های تبلیغی می باشد.

استاد حوزه علمیه قم گفت: در عرصه تبلیغ روش های سنتی وجود دارد که این روش ها هم باید تقویت و هم تداوم یابد، لکن در جامعه کنونی نیازمند روش های غیر سنتی هستیم تا بتوانیم با اقشار مختلف جامعه ارتباط برقرار نمائیم. هم اکنون با در اختیار داشتن تمام ظرفیت های مادی و معنوی از نرساندن پیام و معارف دینی به مردم حتی در روستاهای دور افتاده دیگر معذور نخواهیم بود.

وی در ادامه بر ضرورت ایجاد فعالیت های فرهنگی و دینی متناسب با روحیات و سن مخاطب تاکید کرد و  افزود: برای آگاهی بخشی اقشار مختلف باید از روش های مختلف استفاده نمود، به عنوان مثال برای قشر جوان باید فعالیت متناسب با سن و روحیات آنان شکل گیرد و متاسفانه این امر تاکنون به صورت کامل و جدی رخ نداده است.

آیت الله اراکی اظهار داشت: در عرصه فعالیت های فرهنگی برای قشر نوجوان همانطور که دشمنان به صورت شبانه روزی و بدون وقفه در حال فعالیت هستند مسئولان فرهنگی و تبلیغی کشور نیز باید به صورت جهادی و بی وقفه در جهت گفتمان سازی و ایجاد بسترهای تبلیغی تلاش نمایند. اینکه یک مبلغ به صورت خودجوش و در مدت محدود برای امر تبلیغ به مدارس برود کار خوبی است اما کافی نخواهد بود. لازم است گفتمان متناسب با قشر نوجوان ابداع شود و این امر از جمله کارهای مهم ای است که تمام نهادهای تبلیغی در کشور خصوصا دفتر تبلیغات اسلامی لازم است که به آن بپردازد.

عضو خبرگان رهبری ابراز کرد: در عرصه مدیریت مبلغان و امور تبلیغی نباید منتظر بمانیم تا یک مبلغ بیاید و ما کار های اعزام او را انجام دهیم بلکه، مبلغان توانمند باید شناسایی شده مسئولین در پی جذب و اعزام آنان و همچنین تامین معیشت و رفع مشکلات اقتصادی آنان برآیند.

استاد حوزه علمیه قم بیان کرد: یک فعالیت فرهنگی تمیز و موثر نیازمند بودجه متناسب با خودش است، نمی شود بوجه کافی در نظر نگرفت و منتظر یک فعالیت موفق بود، حوزه فرهنگ و دین یکی از امور اصلی کشور است و نباید جزو مسائل حاشیه ای قرار گیرد.

گفتنی است در ابتدای این دیدار حجت الاسلام روستاآزاد معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی گزارشی از برنامه‌های پیش روی این نهاد انقلابی ارائه کرد.

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.