معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی:

تبلیغ گروهی، شکل برجسته و ارزنده تری از تبلیغ است

تاریخ انتشار:
معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی در جلسه «تجلیل از گروه های تبلیغی اعزامی در ماه مبارک رمضان سال جاری» بیان کرد: تعبیر «برجسته» تعبیری است که رهبر معظم انقلاب در دیدار با مسئولان دفتر تبلیغات اسلامی در مورد تبلیغ گروهی به کار بردند؛ ایشان فرمودند: «تبلیغ گروهی یک شکل برجسته از تبلیغ بوده و آنچه که در ذهن ما است محقق شود تبلیغ گروهی برجسته تر از تبلیغ فردی می باشد.»
تبلیغ گروهی، شکل برجسته و ارزنده تری از تبلیغ است

به گزارش خبرنگار بلاغ، با همت اداره کل تبلیغ عمومی مراسم «تجلیل از گروه های تبلیغی اعزامی در ماه مبارک رمضان سال جاری» با حضور حجت الاسلام و المسلمین دکتر واعظی رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم و جمعی از سرگروه های برتر تبلیغی با هدف دریافت پیشنهادات و انتقادات مبلغان و سرگروه های تبلیغی در جهت ارتقاء خدمات به مبلغان در سالن همایش شیخ طوسی برگزار گردید.

در ابتدای این مراسم حجت الاسلام والمسلمین سعید روستاآزاد معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم ضمن تبریک ایام دهه کرامت، اظهار داشت: بنده و همکارانم در دفتر تبلیغات اسلامی، افتخار می کنیم که در خدمت سربازان ولی عصر (عج) باشیم و خدمت به گروه های تبلیغی و مبلغان محترم را یک نعمت و فرصت برای این نهاد می دانیم. و یقین داریم تلاش و زحمات مبلغان در جای جای این سرزمین پهناور مورد توجه خیرالشاکرین خداوند متعال قرار خواهد گرفت.

حجت الاسلام والمسلمین روستاآزاد، تبلیغ گروهی را شکل برجسته و ارزنده تری از تبلیغ برشمرد و تصریح کرد: تعبیر «برجسته» تعبیری است که رهبر معظم انقلاب در دیدار با مسئولان دفتر تبلیغات اسلامی در مورد تبلیغ گروهی به کار بردند؛ ایشان فرمودند: «تبلیغ گروهی یک شکل برجسته از تبلیغ بوده و آنچه که در ذهن ما است محقق شود تبلیغ گروهی برجسته تر از تبلیغ فردی می باشد.»

معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی بیان کرد: برجستگی تبلیغ گروهی منوط به «کار تیمی و جمعی»، «برنامه ریزی قبل از اعزام»، «فعالیت های جمعی مرتبط با ظرفیت های استانی»، «استمرار» و «هماهنگی با نهادهای مسئول» می باشد که اگر یکی از این موارد نباشد، انتظارات رهبر معظم انقلاب در خصوص برجستگی تبلیغ گروهی رخ نخواهد داد.

وی بر ضرورت ایجاد «جریان تبلیغی» در مناطق تبلیغی اشاره کرد و اظهار داشت: آنچه که از یک مبلغ موفق و توانمند انتظار می رود ایجاد جریان تبلیغی در مناطق تبلیغی بوده که با ایجاد این امر، حتی اگر مبلغ در منطقه مورد نظر حضور نداشته باشد، فعالیت های تبلیغی کمرنگ نشده و ریل گذاری برای فعالیت های فرهنگی و تبلیغی مبلغ دیگر شده باشد.

حجت الاسلام والمسلمین روستاآزاد، بازخورد و ارزیابی از فعالیت ها را عاملی موثر در افزایش موفقیت در فعالیت های تبلیغی دانست و گفت: بررسی، بازخورد و ارزیابی از فعالیت های تبلیغی یک امر ضروری در پیشبرد اهداف تبلیغی بوده و اگر بخواهیم مولفه های مورد تاکید رهبر معظم انقلاب در فعالیت های تبلیغی را مورد توجه قرار دهیم راهی جز پیگیری، ارزیابی و رفع نقاط ضعف و همچنین پررنگ کردن نقاط قوت نخواهیم داشت. 

معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی با اشاره به تحولات گوناگون و سریع در جامعه و ضرورت تناسب فعالیت های تبلیغی با شرایط فعلی، بیان کرد: با توجه به تحولات گوناگون در کشور و همچنین گستردگی فضای مجازی و سلطه آن بر اذهان مخاطب، گریزی جز ایجاد فعالیت های تبلیغی با روش های نوین و همراه با خلاقیت نداریم، فعالیت های که مورد توجه مخاطب قرار گرفته و متناسب با رده سنی آنان باشد. در غیر این صورت شاهد نتایج خوب در عرصه تبلیغی نخواهیم بود. البته هستند گروه های تبلیغی در بعضی از نقاط کشور که با ایده پردازی و فعالیت های جذاب به امر مقدس  تبلیغ  می پردازند.

حجت الاسلام والمسلمین روستاآزاد در ادامه مطالب خود به بیان نقاط مورد توجه هرچه بیشتر مسئولین ذی ربط اشاره کرد و اظهار داشت: هویت بخشی به شورای گروه های تبلیغی استانی و همچنین برگزاری جلسات انتقال تجارب تبلیغی، از جمله اقدامات مهم و ضروری در عرصه تبلیغ بوده که توجه هرچه بیشتر مسئولین ذی ربط را می طلبد.

وی در پایان مطالب خود ضمن تشکر ویژه از فعالیت گروه های تبلیغی خواهران، ابراز کرد: گروه های تبلیغی خواهران اگر چه تعداد آنان نسبت به گروه های تبلیغی برادران اندک است اما گزارشات میدانی که به ما می رسد نشان  از فعالیت های موثر و موفق بسیار آنان در عرصه های مختلف است که جا دارد در این جلسه به صورت ویژه از مبلغان خواهر و فعالیت های آنان تشکر نمایم.

گفتنی است در این مراسم، مدیرکل تبلیغ تخصصی و رئیس مرکز آموزش های کاربردی معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم به بیان ظرفیت های بسیار این نهاد جهت استفاده گروه های تبلیغی پرداختند.

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.