به همت اداره کل تبلییغ عمومی؛

نشست شورای هماهنگی گروه های تبلیغی استان اصفهان و فارس برگزار گردید

تاریخ انتشار:
با همت اداره کل تبلیغ عمومی معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، نشست شورای هماهنگی گروه های تبلیغی استان اصفهان و فارس با موضوع تغییرات هنجاری و روش های مقابله با آن برگزار گردید.
نشست شورای هماهنگی گروه های تبلیغی استان اصفهان و فارس برگزار گردید

به گزارش خبرنگار بلاغ، با همت اداره کل تبلیغ عمومی معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، نشست شورای هماهنگی گروه های تبلیغی استان اصفهان و فارس با موضوع تغییرات هنجاری و روش های مقابله با آن، با حضور حجت الاسلام و المسلمین شمس الله مریجی رئیس دانشگاه باقرالعلوم در سالن جلسات رضوان برگزار گردید.

در ابتدای این نشست حجت الاسلام و المسلمین مریجی به ضرورت توجه به نگرش و توجه کامل به تمامی ناهنجارهای موجود در جامعه اشاره کرد و گفت: برای مقابله با ناهنجاری در جامعه باید یک نگاه جامع و کامل به تمامی زوایای آن داشته باشیم اگر چه در زمان فعلی مساله حجاب در جامعه مطرح می باشد اما نیاز است در خصوص دیگر ناهنجاری های موجود نیز برنامه ریزی صورت گیرد.

وی در ادامه افزود: در مواجهه با ناهنجاری ها در جامعه هم از لحاظ شناختی و هم از لحاظ شرعی و مبادی دینی نباید با هر وسیله ای پیگیر هدف خود شویم زیرا «هدف وسیله را توجیه نخواهد کرد»، ما در کنار مواجهه با آسیب های اجتماعی باید آن وظایفی که دین اسلام بر عهده ما قرار داده است را رعایت نماییم.

معاون آموزشی دفتر تبلیغات اسلامی اظهار داشت: برای رشد و تعالی انسان و جامعه علاوه بر داشتن یک طرح جامع و کامل، نیازمند زمان کافی برای اجرا نیز هستیم و نمی شود بدون در نظر گرفتن زمان مناسب، شاهد رشد و اصلاح در جامعه باشیم.

رئیس دانشگاه باقرالعلوم بیان کرد: از لحاظ جامعه شناسی هنجار هایی که مخالف با ارزش های دینی می باشند، گاه به صورت عمدی و گاه به جهت عدم آگاهی افراد صورت می پذیرد که در قسمت اول که یک فرد به صورت عامدانه و با برنامه از قبل طراحی شده دست به ناهنجاری می زند تاکید می شود که مبلغان در این بخش تحت هیچ شرایطی ورود نکنند زیرا این موضوع دیگر یک مساله فرهنگی و تبلیغی نبوده و باید توسط دستگاه های امنیتی و انتظامی برخورد قاطع شود.

حجت الاسلام و المسلمین مریجی ابراز کرد: در بخشی که ناهنجاری ها به دلیل عدم آگاهی صورت می پذیرد نیازمند ورود مسئولین فرهنگی کشور می باشیم البته باید توجه کرد که این ورود باید همراه با یک برنامه جامع و کامل صورت پذیرد.

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.