مدیرکل تبلیغ تخصصی معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی تاکید کرد؛

واگذاری مدیریت فعالیت های تبلیغی به مبلغان، بهترین راهکار در حل مسائل

تاریخ انتشار:
مدیر کل تبلیغ تخصصی معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی بیان کرد: بهترین راهکار در حل مسائل واگذاری مدیریت و برگزاری فعالیت های تبلیغی به خود مبلغان می باشد ومسئولین ذیربط سازمانی می توانند به عنوان یک پشتیبان وظیفه تسهیل گری در امور را بر عهده گیرند.
بهترین راهکار در حل مسائل واگذاری مدیریت فعالیت های تبلیغی به مبلغان می باشد

به گزارش خبرنگار بلاغ، به همت اداره کل تبلیغ تخصصی معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، اردوی «هم اندیشی مبلغان اندیشه سیاسی و جهاد تبیین» در تاریخ 13 تیر ماه 1402 در اردوگاه فرهنگی و تفریحی فردوس وسف با حضور  بیش از 30 مبلغ تخصصی برگزار گردید.

در مراسم اختتامیه و نشست هم اندیشی مبلغان تخصصی، اباذر جعفری مدیر کل تبلیغ تخصصی معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی ضمن تشکر از عوامل برگزار کننده و همچنین تقدیر از حضور مبلغان متخصص در این اردو از زحمات و فعالیت های آنان قدردانی نمود.

مدیر کل تبلیغ تخصصی معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی اظهار داشت: در حوزه بحث دفاع از انقلاب اسلامی و تبیین معارف آن و همچنین عرصه جهاد تبیین لازم است فعالیت های در این عرصه در یک سطح عالی، بهینه تر و موثرتر صورت گیرد. 

وی در ادامه به مسائل و چالش های پیش روی تبلیغ تخصصی پرداخت و افزود: «بستر سازی تبلیغ»، «هم افزایی بین فعالان و مبلغان»، «ارتقا دانش مهارتی» و «به روز شدن دانش مبلغان» از جمله مسائل و چالش های پیش روی تبلیغ تخصصی می باشد که توجه به آن می تواند کمک شایانی در حوزه فعالیت های تبلیغ تخصصی داشته باشد.

جعفری بیان کرد: ناشناخته بودن «تبلیغ تخصصی» برای مخاطبان، دیگر چالش پیش روی حوزه تبلیغ بوده و عموم مخاطبان اعم از مخاطبان سازمانی، نهادی و مردمی با واژه ای به عنوان تبلیغ تخصصی مانوس نبوده و به این آگاهی نرسیده اند که در حوزه تبلیغ، مبلغانی هستند که می توانند به صورت ویژه، عمیق و موثر تر به مسائل مورد نظر در اندیشه سیاسی و انقلاب اسلامی پاسخ دهند.

مدیر کل تبلیغ تخصصی معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی بستر سازی در حوزه فعالیت های تبلیغ تخصصی را امری مهم برشمرد و گفت: با فعالیت های مقطعی و فصلی، حل مسئله صورت نخواهد پذیرفت و با کوچکترین تلنگر، مسئله و مشکل نمایان خواهد شد. ضروری است برای برطرف کردن مشکل و حل مسئله به صورت کامل، ابتدا یک بستر مناسب و جامع صورت گیرد.

وی ادامه داد: بهترین راهکار در حل مسائل، واگذاری مدیریت و برگزاری فعالیت های تبلیغی به خود مبلغان می باشد ومسئولین ذیربط سازمانی می توانند به عنوان یک پشتیبان وظیفه تسهیل گری در امور را بر عهده گیرند.

جعفری با اشاره به حضور بیش از 80 مبلغ متخصص در حوزه موضوع اندیشه سیاسی اشاره کرد و اظهار داشت: در حوزه اندیشه سیاسی بیش از 80 مبلغ متخصص تشکیل پرونده داده و مشغول به فعالیت در سراسر کشور می باشند. در کنار این مبلغان نیز گروه های تبلیغی با گستردگی وسیع تر کمی و کیفی نسبت به مبلغان فردی در عرصه مذکور فعال می باشند.

مدیر کل تبلیغ تخصصی معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی با اشاره به اینکه در سال 1400 موضوع تشکیل و تاسیس «انجمن های تبلیغ تخصصی» به هیئت امنای دفتر تبلیغات اسلامی پیشنهاد شده و موافقت اصولی آن حاصل گردیده است تصریح کرد: تشکیل و تاسیس «انجمن های تبلیغ تخصصی» می تواند راهگشا و حلّال مشکلات در عرصه تبلیغ تخصصی باشد بدین معنا که فعالان و مبلغان تخصصی، خود مدیریت فعالیت های تبلیغی را برعهد گیرند که این امر موجب استمرار و ارتقا کمی و کیفی فعالیت ها خواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.