با همت اداره کل تبلیغ تخصصی؛

اردوی «هم اندیشی مبلغان اندیشه سیاسی و جهاد تبیین» برگزار گردید

تاریخ انتشار:
با همت اداره کل تبلیغ تخصصی معاونت فرهنگی و تبلیغ حوزه علمیه قم، اردوی «هم اندیشی مبلغان اندیشه سیاسی و جهاد تبیین» با حضور بیش از 30 مبلغ تخصصی برگزار گردید.
اردوی «هم اندیشی مبلغان اندیشه سیاسی و جهاد تبیین» برگزار گردید

به گزارش خبرنگار بلاغ، به همت اداره کل تبلیغ تخصصی معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، اردوی «هم اندیشی مبلغان اندیشه سیاسی و جهاد تبیین» در تاریخ 13 تیر ماه 1402 در اردوگاه فرهنگی و تفریحی فردوس وسف با حضور  بیش از 30 مبلغ تخصصی برگزار گردید.

شایان ذکر است این اردو با هدف هم اندیشی مبلغان تخصصی، پیرامون مسائل و مشکلات جهاد تبیین در قالب کارگاه حل مسئله بود که در آن مبلغان با حضور اساتید به بیان اولویت های عرصه جهاد تبیین و مسائل آن پرداخته و راه حل هایی در این راستا ارائه دادند و «کارآمدی نظام»، «عدالت اجتماعی» و «تشکیل جبهه واحد در قالب انجمن های تخصصی تبلیغی» از جمله موضوعاتی بود که در قالب سه گروه مورد بررسی قرار گرفت.

گفتنی است اردوی «هم اندیشی مبلغان اندیشه سیاسی و جهاد تبیین» با حضور متخصصان اندیشه سیاسی و جهاد تبیین حجج اسلام محمدعلی رنجبر، احمد اولیایی و علیرضا صدری در سه پنل، طراحی و برگزار شد. 

پنل اول با موضوع هویت جمعی و کارگاه حل مسئله توسط حجت الاسلام و المسلمین علیرضا صدری برگزار و در این پنل شرکت کنندگان پس از طرح مسائل جهاد تبیین و اولویت‌گذاری و وزن دهی با آن در یک فرایند فکری و کارگاهی به حل مسئله پرداخته و دیدگاه های خود را پیرامون راه حل‌ها و چگونگی مواجهه با مسئله مورد بررسی و تبادل نظر قرار داند. شناخت ظرفیت‌های مبلغان این عرصه، تلاش و تمرین فکری در جستجوی مسائل، مسئله‌شناسی و تفکیک مسائل اصلی و فرعی و رسیدن به راهکارهای بنیادین و عملیاتی از اهداف این پنل بود. 

در پنل دوم، موضوع مسائل کارآمدی و نظم نوین توسط حجت الاسلام و المسلمین رنجبر مورد بررسی قرار گرفت. در این پنل به موضوعاتی چون «مفهوم کارآمدی»، «پائین بودن ادراک کارآمدی و طبقه‌بندی مسائل آن» پرداخته شد.

پنل سوم نیز با موضوع عدالت اجتماعی و توسط حجت الاسلام و المسلمین اولیایی برگزار گردید که در این پنل، مبلغان با بیان دیدگاه های خود مسائل مربوط به عدالت اجتماعی را بررسی کردند و از موضوعات مطرح شده در این پنل می توان به «ادراک عدالت اجتماعی»، «عوامل موثر برادراک عدالت»، «عاملیت عدالت» و «بیگانگی اجتماعی» اشاره نمود.

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.