حجت الاسلام والمسلمین عباسی ولدی:

خطر دور شدن منابر تبلیغی از محتوای قرآنی و احادیث

تاریخ انتشار:
حجت الاسلام والمسلمین عباسی ولدی کارشناس امور خانواده بیان کرد: در دوره کنونی متاسفانه محتوا و منابر تبلیغی از گنجینه ارزشمند قرآن و احادیث ائمه معصومین علیهم السلام بی بهره گردیده و لازم است توجه ویژه نسبت به استفاده از معارف ناب اسلامی در سخنرانی های تبلیغی گردد.
حجت الاسلام والمسلمین عباسی ولدی

به گزارش خبرنگار بلاغ، حجت الاسلام والمسلمین محسن عباسی ولدی در اولین جلسه از سلسله نشست های راویان مکتب حسینی ویژه مبلغان اعزامی ماه محرم که به همت معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم،صبح امروز یکشنبه 18 تیرماه 1402 در سالن همایش های غدیر برگزار شد در خصوص لزوم ارتباط هرچه بیشتر مبلغان با قرآن کریم و احادیث معصومین (ع) و استفاده از معارف ناب اسلامی در متون سخنرانی ها، مطالبی را بیان کرد.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی ولدی اظهار داشت: در امر تبلیغ رجوع به کلام خدا و اهل بیت(ع) یک امر ضروری و غیر قابل انکار می باشد البته رجوع به مباحث جامعه شناسی، روانشناسی و ... یک امر ضروری بوده اما باید بعد از رجوع به قرآن و کلام معصوم صورت گیرد.

استاد حوزه علمیه بیان کرد: در دوره کنونی متاسفانه محتوا و منابر تبلیغی از گنجینه ارزشمند قرآن و احادیث ائمه معصومین علیهم السلام بی بهره گردیده و لازم است توجه ویژه نسبت به استفاده از معارف ناب اسلامی در سخنرانی های تبلیغی گردد.

وی در ادامه، استفاده صرف از منابع غربی در ارائه راهکارهای عملیاتی در بهتر زیستن را خطای بزرگ برشمرد و گفت: اینکه برای مباحث تئوری از معارف اسلامی استفاده شود و هنگام بیان راهکار و روش در مرحله اقدام، فقط منابع غربی استفاده گردد یک خطای بزرگ و غیرقابل قبول می باشد. 

حجت الاسلام والمسلمین عباسی ولدی تصریح کرد: در مواجهه با مخاطبان نوجوان و جوان امروز جامعه که طعم لذت بردن از گناه را چشیده اند زمانی می توانند معارف اسلامی را درک کنند که لذت آن را بچشند. طبق گذاره های دینی و فرمایش امام سجاد علیه السلام در مناجات محبین «إِلٰهِى مَنْ ذَا الَّذِى ذاقَ حَلاوَةَ مَحَبَّتِكَ فَرامَ مِنْكَ بَدَلاً ؟» هر کس که شیرینی محبت خداوند را حس کند دیگر دنبال لذت دیگری نخواهد رفت.

این کارشناس امور خانواده در ادامه مطالب خود به سه راه کار برای چشاندن لذت محبت خداوند به مخاطب اشاره کرد و گفت: مبلغی در فعالیت های تبلیغی خود موفق خواهد بود که در گام نخست به تهذیب نفس خود روی آورده و آن را با معارف اسلامی مواجه نماید و در مرحله بعد رفتار نبوی را سرلوحه رفتار خویش نماید و در گام آخر در سخنرانی و فعالیت های تبلیغی از کلام خداوند متعال و احادیث معصومین استفاده نماید.

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.