دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی:

تقابل جمهوری اسلامی با ۷ کلان جنگ فرهنگی، اجتماعی و رزمی

تاریخ انتشار:
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار داشت: جمهوری اسلامی از زمان پیروزی تا زمان فعلی 7 تقابل و جنگ کلان را با استکبار جهانی داشته است که در تمامی موارد هفت گانه با تکیه و توکل بر قدرت لایزال الهی و تلاش جهادگران و انقلابی ها توانسته است پیروز میدان های مختلف باشد.
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی

به گزارش خبرنگار بلاغ، حجت الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در دومین جلسه از سلسله نشست های راویان مکتب حسینی ویژه مبلغان اعزامی ماه محرم که به همت معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم،صبح امروز دوشنبه 19 تیرماه 1402 در سالن همایش های غدیر برگزار شد در خصوص موضوع «راهکارهای امید افزایی و تقویت ایمان»، مطالبی را بیان کرد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، لزوم تقویت ایمان و امید در جامعه را یک مقوله قرآنی برشمرد و گفت: بحث تقویت امید و ایمان در کشور که رهبر معظم انقلاب در سخنرانی 14 خرداد سال جاری در مراسم سالگرد امام راحل بر آن تاکید کردند یک مقوله قرآنی می باشد که آیات متعددی بر آن گواهی خواهد داد.

وی در ادامه افزود: بین دو موضوع «ایمان» و «امید» یک تلازم وجود دارد بدین معنا که هرچه ایمان یک فرد افزایش یابد، امید او نیز بیشتر خواهد شد و هر چه امید در سطح جامعه بیشتر شود موجب افزایش ایمان عموم افراد جامعه خواهد گردید.

حجت الاسلام و المسلمین خسروپناه اظهار داشت: داشتن روحیه جهاد و ایجاد فعالیت های جهادی نقش به سزایی در تقویت امید و ایمان افراد جامعه داشته و شاید بتوان گفت یگانه راهکار برای این موضوع می باشد. طبق اندیشه قرآنی افرادی نامید هستند که راه های پیشرفت بر روی آنان بسته باشد. اما برای اهل ایمان و کسانی که جهاد می کنند «وَالَّذينَ جاهَدوا فينا لَنَهدِيَنَّهُم سُبُلَنا ۚ وَإِنَّ اللَّهَ لَمَعَ المُحسِنينَ» قطعا مسیر پیشرفت باز بوده و هموار امیدوار خواهند بود.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه به بیان تعریف واژه «جهاد» پرداخت و تصریح کرد: جهاد به معنای تلاش فراوان، همه جانبه و فی سبیل الله در مقابل حملات دشمن می باشد. انسان هایی که جهاد را بدین معنا داشته باشند هم ایمان و امید خودشان رو به افزایش خواهد بود و هم می توانند تقویت امید و ایمان افراد جامه موثر باشند که سردار شهید حاج قاسم سلیمانی نمونه بارز یک جهادگر واقعی می باشد.

وی اظهار داشت: جمهوری اسلامی از زمان پیروزی تا زمان فعلی 7 تقابل و جنگ کلان را با استکبار جهانی داشته است که در تمامی موارد  هفت گانه با تکیه و توکل بر قدرت لایزال الهی و تلاش جهادگران و انقلابی ها توانسته است پیروز میدان های مختلف باشد.

حجت الاسلام و المسلمین خسروپناه نقشه تجزیه کشور  را نخستین اقدام خصمانه استکبار جهانی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی برشمرد و گفت: دشمنان و مستعمران برای ضربه زدن به نظام شکوهمند جمهوری اسلامی در اوئل انقلاب نقشه تجزیه کشور را در ذهن می پروراندند که با حضور و تلاش مردم شیعه و سنی این اقدم دشمن ناکام ماند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار داشت: جنگ تحمیلی 8 ساله دومین اقدام دشمن در جهت تضعیف نظام جمهوری اسلامی ایران بود اما ایران در مقابل تمامی قدرت های جهانی ایستاد و از سیطره و کیان خود با جهاد عموم افراد جامعه از نوجوان گرفته تا افراد سالمند دفاع کرد و پیروز شد و این پیروزی را مدیون شهدا، جانبازان و ایثارگران در راه می باشیم.

وی در ادامه افزود: اقدامات دشمن در حوزه فرهنگی و شناختی در حوزه های رسانه، موسیقی، سینما، رمان، تولیدات سینمای خانگی که مروج مسائل ضد اسلامی و انسانی است چهارمین جنگی است که کشور با آن مواجه است. در خصوص این موارد متاسفانه اقدامات متقابل از سوی مسئولین کشور بسیار ضعیف بوده و در سال های اخیر شاهد تولیدات محصولات رسانه ای منافی با ارزش و کرامت انسانی بوده ایم.

حجت الاسلام و المسلمین خسروپناه گفت: در سال جاری شورای عالی انقلاب فرهنگی در یک حرکت جهادی مسئولیت تولید محصوات رسانه ای را مشخص و بین وزارت ارشاد و سازمان صدا و سیما تقسیم نمود و این شورا به هیچ وجه اجازه تولید محصولاتی را که زوال تحکیم خانواده منجر شود را نخواهد داد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی بیان کرد: جنگ علیه موضوع جمعیت و نظام خانواده را می توان پنجمین جنگ و فعالیت دشمنان ایران نام برد. فعالیت هایی که در حوزه ترویج بدحجابی و کشف حجاب صورت می گیرد در ذیل این نوع از جنگ می باشد. نکته ای که باید به آن توجه کرد این است که اکثر بانوانی که حجاب را رعایت نمی کنند افراد عفیفی هستند که آگاهی لازم در این خصوص را ندارند. لازم است مبلغان با تلاش های مستمر و جهادگونه خود آگاهی و معارف مورد نیاز را تبیین نمایند.

وی ادامه داد: به مخاطره انداختن امنیت غذایی کشور از جمله اقدامات خصمانه دشمن و استکبار جهانی علیه کشور است که در صدد عدم خودکفایی ایران در تولید گندم، استفاده از محصولات تراریخته و کاهش میزان زاد ولد طیور و دام می باشد. در شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال های گذشته یک سند امنیت غذایی تنظیم شده که به مرور زمان به حاشیه رفته است و خوشبختانه در دوره جدید این سند احیا و به نهادهای کشور ابلاغ شده است.

حجت الاسلام و المسلمین خسروپناه گفت: هفتمین جنگی که کشور با آن روبر است جنگ در حوزه ارتباطات و اطلاعات می باشد بدین معنا که مردم ایران نتوانند اطلاعات و فرهنگ اسلامی خود را به اشتراک گذارند. باید گفت جهاد در این مسیر با تمام قدرت در حوزه هوا و فضا در جریان است و کشور ایران از جمله 10 کشور دارنده دانش و قدرت پرتاپ ماهواره و موشک ماهواره بر می باشد.

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.