دبیر کمیته اجتماعی قرارگاه 19دی تاکید کرد:

ضرورت افزایش نظارت ها بر روند اجرای قوانین حمایت از خانواده

تاریخ انتشار:
دبیر کمیته اجتماعی قرارگاه 19دی در جلسه «آسیب شناسی طلاق»بیان کرد: در نظام مقدس جمهوری اسلامی، ساختارها، بودجه ها و قوانین بسیار مناسبی در حمایت از خانواده وضع شده است ولی با توجه به پراکنده کاری و فقدان هم افزایی کارآیی متناسب خود را ندارد که برای ضمانت اجرایی آن نیاز به یک کارگروه یا هماهنگی قرارگاهی می باشد تا با نظارت و پیگیری مستمر به مرحله عملیاتی برسد.
ضرورت افزایش نظارت ها بر روند اجرای قوانین حمایت از خانواده

به گزارش خبرنگار بلاغ، به همت اداره کل تبلیغ تخصصی معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی، جلسه آسیب شناسی طلاق با حضور حجت الاسلام و المسلمین سید حامد شریعتمداری دبیر کمیته اجتماعی قرارگاه 19دی، مشاورین نهاد ریاست جمهوری و تعدادی از مبلغان تخصصی فعال در عرصه خانواده و آسیب های اجتماعی در سالن جلسات شهید سلیمانی برگزار گردید.

حجت الاسلام و المسلمین شریعتمداری با اشاره به عوامل موثر در افزایش آمار طلاق اظهار داشت: بحث مدرنیته و سبک زندگی، تاثیر سواد رسانه و شبکه های اجتماعی، تکانه های اقتصادی و اجتماعی همچنین دخالت های غیر ضرور و ناآگاهانه اطرافیان تاثیر مستقیم در روند افزایش آمار طلاق در کشور دارد.

وی در ادامه موضوع پیشگیری از آسیب ها را نسبت به مساله درمان، امری مهم برشمرد و افزود: متاسفانه غالب فعالیت های عرصه خانواده و آسیب های متوجه آن، به دلیل انمکان ارائه آمار های شفاف در  این عرصه صورت می پذیرد. این در حالی است که موضوع تحکیم خانواده از مسائلی است که بحث پیشگیری در آن دارای اولویت و اهمیت بیشتری می باشد.

دبیر کمیته اجتماعی قرارگاه 19دی در ادامه مطالب خود بر ضروت توجه به الگوهای بومی و منطقه ای در حوزه راه حل ها اشاره کرد و گفت: توجه به الگوهای بومی و منطقه ای در حوزه انتخاب و شایسته گزینی، آموزش مهارت های زندگی و یا موارد مشابه می تواند نقش بسزایی را در جهت کاهش آمار طلاق و تحکیم بنیاد خانواده پس از ازدواج، ایفا نماید. 

حجت الاسلام و المسلمین شریعتمداری تصریح کرد: در نظام مقدس جمهوری اسلامی، ساختارها، بودجه ها و قوانین بسیار مناسبی در حمایت از خانواده وضع شده است ولی با توجه به پراکنده کاری و فقدان هم افزایی کارآیی متناسب خود را ندارد که برای ضمانت اجرایی آن نیاز به یک کارگروه یا هماهنگی قرارگاهی می باشد تا با نظارت و پیگیری مستمر به مرحله عملیاتی برسد.

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.