حجت الاسلام و المسلمین نوری اظهار داشت:

خدمت به مردم مقدمه برای تبلیغ در میان آنان

تاریخ انتشار:
حجت الاسلام و المسلمین نوری از مبلغان فعال اداره کل تبلیغ عمومی معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم بیان کرد: خدمت کردن به مردم یک ظرفیت بسیار ارزشمندی است که می تواند یک فرد کافر را مسلمان نماید، در تاریخ اهل بیت علیهم اسلام این امر به وضوح دیده می شود. خدمت کردن و رفع نیاز شیعیان باعث می گردد نظر آنان نسبت به دین مبین اسلام یک دید خوش بینانه باشد.
خدمت به مردم مقدمه برای تبلیغ در میان آنان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بلاغ، حجت الاسلام و المسلمین مهدی نوری از مبلغان فعال اداره کل تبلیغ عمومی معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در گفت و گو با خبرنگار ما، در خصوص ویژگی های یک تبلیغ موفق، سخن گفت.

حجت الاسلام و المسلمین نوری در ابتدای مطالب خود به معرفی گروه تبلیغی مکتب الصادق علیه السلام پرداخت و اظهار داشت: از دو سال گذشته جمعی از مبلغان دغدغه مند در شهر مشهد مقدس در قالب گروه علمی تبلیغی مکتب امام صادق علیه اسلام مشغول به فعالیت هستند. بنده به عنوان خادم و سرپرست این گروه با همکاری و هم اندیشی دیگر مبلغان توفیق پیدا کرده ایم در شهر مقدس مشهد و همچنین تمام روستاهای شهرستان چناران فعالیت های تبلیغی موفقی داشته باشیم به گونه ای که در برخی روستاها که ابتدا مخالف حضور روحانی بودند اکنون متقاضی مبلغان گروه هستند.

وی در ادامه افزود: حضور در مراکز بهزیستی و و نگهداری کودکان بی سرپرست و بد سرپرست و حضور فعال در بین مخاطب نوجوان و جوان در جهت رفع آسیب های اجتماعی از جمله اقدامات مهم این گروه می باشد. لازم به ذکر است که تمام فعالیت های ما بر مبنای علمی و پژوهشی صورت می گیرد بدین معنا که قبل از فعالیت های تبلیغی در یک حوزه مشخص، کلیه مراتب آن سنجیده و مورد ارزیابی قرار گرفته و بر اساس مبانی علمی و پژوهشی در خصوص حل یک مساله به آن پرداخته می شود.

حجت الاسلام و المسلمین نوری گفت: مبلغین اگر رویکرد خود را مردمی نمایند، تاثیر فعالیت های تبلیغی آنان افزایش چشمگیری خواهد داشت. به عبارت دیگر، مبلیغ باید زمان بیشتری را برای حضور در بین مردم اختصاص دهد، این حضور موجب می گردد نیازهای مخاطب فهمیده شود و این نیاز ها توسط آن مبلغ برطرف گردد تا عرصه برای تبلیغ معارف دین فراهم می شود.

این مبلغ فعال ادامه داد: یک مبلغ موفق نباید تبلیغ خود را محدود به یک مسجد بداند بلکه تا شعاع 10 کلیومتری محل اسکان او می تواند به عنوان محل تبلیغی او به شمار آید، باید توجه داشت که جامعه مخاطب خود را گسترش دهیم. تبلیغ در دیدگاه و منش ائمه معصومین علیهم السلام فقط به بیان احکام دینی منحصر نمی شد بلکه فعالیت های اجتماعی در راستای خدمت به مردم از اقدامات آن بزرگواران قبل از امر تبلیغ می بود.

وی بیان کرد: خدمت کردن به مردم یک ظرفیت بسیار ارزشمندی است که می تواند یک فرد کافر را مسلمان نماید، در تاریخ اهل بیت علیهم اسلام این امر به وضوح دیده می شود. خدمت کردن و رفع نیاز شیعیان باعث می گردد نظر آنان نسبت به دین مبین اسلام یک دید خوش بینانه باشد.

حجت الاسلام و المسلمین نوری اظهار داشت: مبلغی که به عنوان نماینده دین خدا در میان مردم حضور می یابد اگر خدمت به آنان را سرلوحه فعالیت های تبلیغی خویش قرار دهد به طور قطع فعالیت های تبلیغی او نیز با موفقیت روبرو خواهد شد. آحاد جامعه اگر دغدغه مندی یک مبلغ را با چشم خود ببینند که چطور پیگیر مسائل مادی و دنیوی آنان است، به او اطمینان پیدا می کنند و امور معنوی و آخرتی خود را نیز به او خواهند سپرد.

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.