معاون ارتباطات و بین الملل جامعة المصطفی؛

در کنار فعالیت های تبلیغی از حضور در فضای مجازی غافل نشویم

تاریخ انتشار:
معاون ارتباطات و بین الملل جامعة المصطفی بیان کرد: فضایی که هم اکنون آحاد افراد جامعه در آن زندگی می کنند، نفس می کشند و ارزش های اخلاقی و سبک زندگی خود را از آن می گیرد متاثر از فضای مجازی می باشد که اهمیت حضور مبلغان در این عرصه را گوشزد می نماید. در کنار فعالیت های تبلیغی از حضور در فضای مجازی نباید غافل باشیم.
در کنار فعالیت های تبلیغی از حضور در فضای مجازی غافل نشویم

به گزارش خبرنگار بلاغ، حجت الاسلام والمسلمین قنبری معاون ارتباطات و بین الملل جامعة المصطفی درششمین گردهمایی «مبلغان مهاجر» مبلغان افغانستانی ایام فاطمیه اظهار داشت: با توجه به آیه 4 سوره ابراهیم «وَمَا أَرْسَلْنَا مِنْ رَسُولٍ إِلَّا بِلِسَانِ قَوْمِهِ لِيُبَيِّنَ لَهُمْ» در بحث ارتباط کلامی با مخاطب باید با زبان او سخن گفته شود بدین معنا که سبک زندگی و فضایی که مخاطب در آن زندگی می کند را باید شناخت و با توجه به آن نسبت به برگزاری فعالیت های تبلیغی و فرهنگی اقدام کرد.

وی در ادامه افزود: فضایی که هم اکنون آحاد افراد جامعه در آن زندگی می کنند، نفس می کشند و ارزش های اخلاقی و سبک زندگی خود را از آن می گیرد متاثر از فضای مجازی می باشد که اهمیت حضور مبلغان در این عرصه را گوشزد می نماید. در کنار فعالیت های تبلیغی از حضور در فضای مجازی نباید غافل باشیم.

معاون ارتباطات و بین الملل جامعة المصطفی گفت: آسان، روان، صریح گفتن در بیان مطالب تبلیغی یک امر ضروری در عرصه ارتباط با مخاطب می باشد. فعالیت های شبانه روزی دشمن با هدف گمراه کردن افراد جامعه یکی از دلایل دین گریزی آنان بوده که این مشکل و چالش جز با فعالیت های مستمر و دغدغه مند مبلغان برطرف نخواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین قنبری ادامه داد: نیکو سخن گفتن در تبلیغ موجب می گردد تا مخاطب به سمت مطالب دینی سوق داده شود. البته در مقابله با معاندین و دشمنان اسلام باید با صلابت و اقتدار صحبت کرد که موجب می شود اطمینان و دلگرمی در دل مخاطب ایجاد گردد.

وی بیان کرد: «تبلیغ» وظیفه اصلی طلاب است و مبلغ به عنوان یک پدری مهربان و دلسوز پیگیر مشکلات دین و دنیای مخاطب می باشد. تمام فعالیت مبلغان باید به گونه ای باشد که نتیجه آن رسیدن به خداوند متعال و قرب او بوده تا مصداق آیه 20 سوره جن «قُلْ إِنَّمَا أَدْعُو رَبِّي وَلَا أُشْرِكُ بِهِ أَحَدًا» قرار بگیرد.

معاون ارتباطات و بین الملل جامعة المصطفی تصریح کرد: دعوت به سوی خداوند مواردی چون بصیرت و شناخت روش های تبلیغ را همراه دارد که باید به آن پرداخت. مراقبت رفتار در فضای مجازی از دیگر لوازم یک تبلیغ موفق می باشد.

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.