نماینده دفتر مقام معظم رهبری در افغانستان اظهار داشت:

نقش بسزای حضور مبلغان بومی افغانستان در افزایش دین پذیری افراد جامعه

تاریخ انتشار:
نماینده دفتر مقام معظم رهبری در افغانستان بیان کرد: حضور مبلغان بومی می تواند نقش بسزایی در روند افزایش دین پذیری افراد جامعه ایفا نماید.
نقش بسزای حضور مبلغان بومی افغانستان در افزایش دین پذیری افراد جامعه

به گزارش خبرنگار بلاغ، حجت الاسلام والمسلمین اکبر فلاح نژاد، نماینده دفتر مقام معظم رهبری در افغانستان در ششمین گردهمایی «مبلغان مهاجر» مبلغان افغانستانی ایام فاطمیه اظهار داشت: از زحمات حجت الاسلام و المسلمین واعظمی رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم و همچنین حجت الاسلام والمسلمین روستاآزاد معاون فرهنگی و تبلیغی، به جهت تسهیل در امور تبلیغ طلاب افغانستان در سال های متمادی، تشکر ویژه دارم. 

وی در ادامه مطالب خود بر نقش بسزای حضور مبلغان بومی در کشور افغانستان در افزایش دین پذیری افراد جامعه اشاره کرد و افزود: حضور مبلغان بومی می تواند نقش بسزایی در روند افزایش دین پذیری جامعه ایفا نماید.

نماینده دفتررهبر معظم انقلاب اسلامی در افغانستان گفت: تحمل سختی ها در مقابل اقدامات دشمنان از ویژگی های بارز حضرت فاطمه سلام الله علیها است. بی تردید تبلیغ و فعالیت های فرهنگی در افغانستان بدون زحمت و سختی نخواهد بود باید توجه داشت که این امر موجب می گردد پاداش و جزای فعالیت های مبلغان دو چندان شود. آحاد افراد این کشور مشتاقانه منتظر حضور مبلغان گرامی در مدارس، هیئت ها، مساجد و ... هستند.

حجت الاسلام والمسلمین فلاح نژاد امر تبلیغ را توفیقی از سوی خداوند متعال دانست و اظهار داشت: با توجه به آیه شریفه «وَمَنۡ أَحۡسَنُ قَوۡلٗا مِّمَّن دَعَآ إِلَى ٱللَّهِ» وظیفه بزرگ تبلیغ دین خدا توفیقی است که نصیب طلاب شده است و بهترین فعالیتی که یک طلبه و عالم می تواند انجام دهد همین تبلیغ است. مبلغان توجه داشته باشند که تبلیغ آنان قبل از آنکه برای مخاطب مفید باشد، در مرتبه اول برای خود مبلغ نفع و فایده خواهد داشت.

وی در بخش پایانی سخنان خود به ملزومات فعالیت های تبلیغی اشاره کرد و گفت: در نظر گرفتن رضایت خواند متعال در امر تبلیغ، دوست داشتن مخاطب و تحمل سختی در این امر، از ملزومات یک تبلیغ موفق می باشد.

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.