حجت الاسلام و المسلمین ثنائی اظهار داشت:

فضائل حضرت زهرا(س) در طول تاریخ برای تمام بشر قابل الگو گیری است

تاریخ انتشار:
معاون توسعه سرمایه انسانی و پشتیبانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم بیان کرد: فضائل حضرت زهرا(س) در طول تاریخ برای تمام بشر قابل الگو گیری است و انسان می تواند ایشان را هم برای مردان و هم برای بانوان به عنوان یک «اسوه» معرفی نماید.
فضائل حضرت زهرا(س) در طول تاریخ برای تمام بشر قابل الگو گیری است

به گزارش خبرنگار بلاغ، حجت الاسلام و المسلمین علی اصغر ثنائی معاون توسعه سرمایه انسانی و پشتیبانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در جلسه آئین افتتاحیه مهمانسرای شهید سلیمانی در مرکز آموزش های کاربردی بیان کرد: در روایتی از پیامبر خاتم آمده است «وَ لَوْ كانَ الْحُسْنُ هَيْئَةً [شخصاً] لَكانَتْ فاطِمَةَ، بَلْ هِيَ اَعْظَمُ. اِنَّ فاطِمَةَ اِبْنَتي خَيْرُ اَهْلِ الأَرْضِ عُنْصُراً، شَرَفاً، وَ كَرَماً»؛ اگر نيكويي و زيبايي را منظري بود، جز به  شكل  فاطمة  نمي بود، بلكه بايد گفت  فاطمة  برتر از نيكويي و حسن است . دخترم  فاطمه  بهترين زمينيان از جهت اصل و شرافت و بزرگواري است.

معاون توسعه سرمایه انسانی و پشتیبانی دفترتبلیغات اسلامی در ادامه افزود: فضائل حضرت زهرا(س) در طول تاریخ برای تمام بشر قابل الگو گیری است و انسان می تواند ایشان را هم برای مردان و هم برای بانوان به عنوان یک «اسوه» معرفی نماید.

حجت الاسلام و المسلمین ثنائی گفت: حضرت فاطمه سلام الله علیها در دفاع از ولایت که از اصول دین می باشد، از موضوع حجاب و عفاف غافل نشد کمااینکه در خطبه فدکیه «لاثَتْ خِمارَها عَلى رَأْسِها وَ اشْتَمَلَتْ بِجِلْبابِها، وَ اَقْبَلَتْ فى لُمَّةٍ مِنْ حَفَدَتِها وَ نِساءِ قَوْمِها، تَجُرُّ أَدْراعَها، تَطَأُ ذُيُولَها، ما تَخْرِمُ مِشْيَتُها مِشْيَةَ رَسُولِ اللّه‏ِ صلى ‏الله ‏عليه‏ و ‏آله؛ او مقنعه بر سر کرد و پوشش سرتاسرى پوشید و در میان بانوان خدمت‌گزار و خویشاوند به راه افتاد. لباس‌هاى او به زمین کشیده مى‏شد و زیر پایش مى‌رفت. راه رفتن او از راه رفتن پیامبر صلى‌الله‌علیه‌و‏آله‌وسلم چیزى کم نداشت و آن را به یاد مى‌آورد.» به این امر مهم اشاره شده است.

وی گفت: اگر اقدامات حضرت زهرا سلام الله علیها در مدت زمان رحلت پیامبر(ص) تا شهادت این بانوی بزرگ نمی بود قطعا به لحاظ داشته های اعتقادی و نحوه دفاع از ولایت و امامت دست شیعه خالی می ماند.

معاون توسعه سرمایه انسانی و پشتیبانی دفترتبلیغات اسلامی اظهار داشت: از مهمترین اتفاقات و حوادثی که در در مدت زمان رحلت پیامبر(ص) تا شهادت حضرت فاطمه سلام الله علیها صورت گرفت بحث فدک است. پیگیری حضرت زهرا(س) برای گرفتن حق خودشان بعد از غصب فدک یک پیگیری اقتصادی نبود بلکه فدک بهانه ای برای اعلان موجودیت جریان گفتمان اهل بیت و امام علی(ع) و دریافت حق امامت و ولایت شد.

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.