معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی تبیین کرد؛

تهیه بسته های محتوایی ویژه مبلغان ماه مبارک رمضان

تاریخ انتشار:
معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی در دومین جلسه از سلسله نشست های طلیعه رمضان بیان کرد: برای بهره مندی مبلغان از محتوای متقن و صحیح در ایام تبلیغ، بسته آموزشی مجازی ویژه ماه مبارک رمضان، فصلنامه تبلیغی در قالب عنوان «ره توشه» و برگزاری سلسله نشست های طلیعه رمضان در نظر گرفته شده است.
تهیه بسته ای محتوایی ویژه مبلغان ماه مبارک رمضان

به گزارش خبرنگار بلاغ، حجت الاسلام والمسلمین سعید روستاآزاد معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، ،صبح امروز سه شنبه 15 اسفند ماه 1402 در دومین جلسه از سلسله نشست های طلیعه رمضان که در سالن همایش های غدیر برگزار شد مطالبی را بیان کرد.

حجت الاسلام والمسلمین روستاآزاد در ابتدای مطالب خود ضمن خیر مقدم به حضور حجت الاسلام والمسلمین حاج‌علی‌اکبری امام جمعه موقت تهران و رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور، تبلیغ را یک افتخار برای طلاب عنوان کرد و اظهار داشت: بخشی از مناجات شعبانیه «إِلَهِی انْظُرْ إِلَیَّ نَظَرَ مَنْ نَادَیْتَهُ فَأَجَابَکَ وَ اسْتَعْمَلْتَهُ بِمَعُونَتِکَ فَأَطَاعَکَ» اشاره به این دارد که کارگزاری برای دین خدا یک توفیق است و تبلیغ معارف الهی از افتخارات طلاب به حساب می آید و می توان آن را یکی از مصادیق کارگزاری برای دین خدا برشمرد.

وی در ادامه افزود: امر تبلیغ همواره مستلزم فعالیت بوده و هر فعالیتی با سختی و تلاش محقق می شود و در آیه 55 سوره حج نیز به این موضوع اشاره شده است؛ «وَمَا أَرْسَلْنَا مِنْ قَبْلِكَ مِنْ رَسُولٍ وَلَا نَبِيٍّ إِلَّا إِذَا تَمَنَّىٰ أَلْقَى الشَّيْطَانُ فِي أُمْنِيَّتِهِ». حتی پیامبران و رسولان الهی نیز برای فعالیت خود با موانعی که شیطان پیش روی آن ایجاد می کند مواجه بودند.

معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی بر ضرورت استفاده مطالب متقن و صحیح در امر تبلیغ تاکید کرد و گفت: برای بهره مندی مبلغان از محتوای متقن و صحیح در ایام تبلیغ، بسته آموزشی ویژه ماه مبارک رمضان به همت مرکز آموزش های کاربردی تهیه شده است، این بسته آموزشی شامل 44 عنوان دوره و کارگاه با موضوعاتی همچون «معارف اسلامی»، «مهارت های بیان تفسیر و احکام»، «مشاوره و خانواده»، «کودک و نوجوان»، «فرق انحرافی»، «مبانی ولایت فقیه»، «مباحث اقتصاد مقاومتی»، «رسانه و فضای مجازی»، «فن خطابه، روش تدریس و کلاسداری»، «کارگاه تحولات فلسطین» و... به صورت مجازی برگزار می گردد.

حجت الاسلام والمسلمین روستاآزاد اظهار داشت: فصلنامه تبلیغی در قالب عنوان «ره توشه» از دیگراقدامات معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی در راستای بهره مندی مبلغان از محتوای کاربردی می باشد. این بسته محتوایی، در ذیل چهار عنوان : "فصلنامه ره توشه مبلغان"،  "فصلنامه تبلیغ و خانواده"، " فصلنامه تبلیغ و تقریب"  و "ره توشه پیوستی" منتشر گردیده است.

وی در بخش پایانی مطالب خود بیان کرد: سلسله نشست های طلیعه رمضان 1445(ه.ق) ویژه مبلغان اعزامی استان قم که از تاریخ 14 الی 16 اسفند ماه سال جاری در سالن همایش های غدیر برگزار می گردد سومین اقدام معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی در جهت ارتقای سطح علمی و محتوایی مبلغان می باشد.

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.