رفتن به محتوای اصلی
معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی تبیین کرد؛

ظرفیت های های دفتر تبلیغات اسلامی در خدمت به نهاد و سازمان های کشور

تاریخ انتشار:
معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی در جلسه دیدار با معاون سیاسی سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به بیان ظرفیت های های دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم پرداخت.
ظرفیت های های دفتر تبلیغات اسلامی در خدمت به نهاد و سازمان های کشور

به گزارش خبرنگار بلاغ، دکتر علی قادری معاون سیاسی سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جهت بررسی زمینه های همکاری مشترک با دفتر تبلیغات اسلامی با حجت الاسلام و المسلمین  سعید روستاآزاد معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی دیدار  و گفتگو کرد.

حجت الاسلام والمسلمین روستاآزاد در ابتدای مطالب خود به معرفی اداره کل تبلیغ تخصصی معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی پرداخت و گفت: این اداره کل، ارائه خدمات، حمایت و پشتیبانی از مبلغانی را برعهده دارد که غیر از تحصیلات مرسوم حوزوی دارای تحصیلات تخصصی اعم از حوزوی و دانشگاهی دارند.

وی در ادامه افزود: مرکز آموزش های کاربردی از دیگر بخش های معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی می باشد که سالانه دوره های متعددی با هدف ارتقاء سطح علمی و مهارتی مبلغان و فعالان فرهنگی در سراسر کشور به صورت حضور و مجازی برگزار می نماید. هم اکنون حدود 140 هزار دقیقه محتوای آموزشی مورد نیاز مبلغان و فعالان فرهنگی، در موضوعات مختلف تهیه و تدوین شده است.

معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی اظهار داشت: پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی دفتر تبلیغات اسلامی به عنوان بزرگترین پژوهشگاه بارویکرد دینی و اسلامی در کشور بوده که تعداد 12 پژوهشکده در آن فعال می باشد. تولیدات فاخری چون «دائره المعارف قرآن کریم» در پژوهشکده فرهنگ و قرآن این مجموعه که برای اولین بار در جهان اسلام تولید شده است شاهد این مدعا است.

وی گفت: در بخش آموزش دفتر تبلیغات اسلامی 7 مجموعه آموزشی بزرگ در شهر قم، مشهد و اصفهان مشغول به فعالیت می باشد.

حجت الاسلام والمسلمین روستاآزاد در ادامه مطالب خود به معرفی انتشارات بوستان کتاب پرداخت و بیان کرد: این بخش از دفتر تبلیغات اسلامی با توجه به امر فرهنگی و تبلیغی، پر افتخارترین و بزرگترین ناشر دینی کشور می باشد که تاکنون بیش از 6300 عنوان کتاب را روانه بازار نشر کرده است.

وی اظهار داشت: در مرکز ملی پاسخگویی به سولات دینی دفتر تبلیغات اسلامی، نزدیک به 10 هزار سوال و جواب به صورت روزانه رد و بدل می شود. تعداد 400 نفر از فضلای حوزه در بخش های مختلفی چون؛ احکام، مشاوره، شبهات و ...، آماده پاسخگویی به سولات مخاطبان به صورت برخط، پیامکی، تلفنی  و مکتوب می باشند.

معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی تصریح کرد: موضوع هنر و رسانه از جمله مسائلی بود که دفتر تبلیغات اسلامی از ابتدای تاسیس خود به آن پرداخته است، در سال های اخیر بخش فضای مجازی و ایجاد فعالیت های تبلیغی در این بستر نیز در دستور کار معاونت فضای مجازی، هنر و رسانه این نهاد قرار گرفته است.

حجت الاسلام والمسلمین روستاآزاد در بخش پایانی مطالب خود به مجموع نشریات تولید شده در دفتر تبلیغات اسلامی اشاره کرد و گفت: حدود 60 نشریه برای مخاطبان مختلف از جمله کودک و نوجوان، خانواده، مبلغان و همچنین نشریات مرتبط با امور پژوهشی، علمی و تخصصی در این مجموعه تولید شده است.

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.