نشست هم اندیشی شورای هماهنگی گروه های تبلیغ عمومی استان قم
به گزارش خبرنگار بلاغ، با حمایت اداره کل تبلیغ عمومی معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی، نشست هم اندیشی شورای هماهنگی گروه های تبلیغ عمومی استان قم با حضور حجت الاسلام و المسلمین سید حامد شریعتمداری مدیرکل تبلیغ عمومی، حجج اسلام سیدرضا قلمکاریان رئیس شورا، محمدباقر علیزاده دبیر شورا و تعداد 30 نفر از سرگروه های تبلیغی-جهادی این استان برگزار گردید.
مدیرکل تبلیغ عمومی معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی در ابتدای مطالب خود ضمن گرامی داشت ایام الله 9دی، به اهمیت بصیرت اشاره کرد و گفت: باید با بصیرت و آگاهی، از ارزشهای انقلاب اسلامی دفاع کرد و در مقابل افرادی که به مخالفت با ولایت فقیه میپردازند، تبیین جدی صورت گیرد.
حجتالاسلام والمسلمین شریعتمداری در ادامه به تشریح نقش قرارگاه ۱۹ دی در ایجاد ارتباط میان نظام و مردم و بهرهگیری از ظرفیتهای علمی و عملیاتی پرداخت و اظهار داشت: این قرارگاه، به عنوان حلقه اتصالی میان مردم و نظام، توانسته است با برگزاری جلسات و کارگاههای مختلف، نقش مهمی در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی ایفا کند.
وی بر اهمیت مطالبهگری و همکاری در عملیات تبلیغی تأکید کرد و افزود: مطالبهگری نباید تنها به معنای درخواست از دیگران باشد، بلکه باید خود شخص نیز بخشی از عملیات باشد و از ظرفیتهای موجود بهرهبرداری کند.
حجتالاسلام شریعتمداری با اشاره به گروههای تبلیغی قوی در قم و استانهای دیگر، تأکید کرد و گفت: تعداد گروههای تبلیغی در قم بسیار قابل توجه است و باید بخش خواهران نیز جدی گرفته شود. حداقل ۱۴ گروه تبلیغی خواهران در قم فعال بوده که از ظرفیت فوقالعادهای برخوردارند و همکاری و حمایت از آنها ضروری است.
مدیرکل تبلیغ عمومی خواستار همکاری بیشتر و مطالبهگری از سوی اعضای شورای هماهنگی شد و بیان کرد: باید از ظرفیتهای موجود بهرهبرداری کرد. تقسیمبندی بخشهای مختلف قم و بهره مندی از تخصص های مختلف در گروه های تبلیغی به کیفیت بهتر فعالیت ها منجر خواهد شد.
وی در ادامه به تغییرات سامانه جدید سمتا اشاره کرد و گفت: تغییرات این سامانه تنها بازنویسی پوسته و ظاهر نبوده بلکه تغییرات ماهیتی نیز داشته است. در سامانه جدید هر کدام از مجموعهها میتوانند نهاد میزبان باشند و مدیریت مبلغان انفرادی را از این طریق پایهریزی کنند.
حجتالاسلام شریعتمداری در پایان افزود: شورای هماهنگی با حمایتهای برنامهای و ارائه طرحها و برنامههای مختلف، نقش مهمی در پیشبرد اهداف تبلیغی دارد. گروههای تبلیغی نیز میتوانند با ارائه طرحها و برنامههای خود از حمایتهای این شورا بهرهمند شوند و به توسعه و تقویت فعالیتهای تبلیغی خود بپردازند.
افزودن دیدگاه جدید