رفتن به محتوای اصلی
معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی بیان کرد:

نقش مبلغان تخصصی در انتقال پیام دین و تحکیم اعتقادات بنیادین

تاریخ انتشار:
حجت الاسلام والمسلمین روستاآزاد اظهار داشت: وظیفه ما مبلغان تحکیم اعتقادات بنیادین است. نباید فراموش کنیم که حوزه تبلیغ تخصصی به معنای رساندن پیام دین بوده و نباید ابزار و فنون تخصصی باعث شوند که از وظیفه اصلی خود غافل شویم.
حجت الاسلام والمسلمین سعید روستاآزاد معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی

به گزارش خبرنگار بلاغ، حجت الاسلام والمسلمین سعید روستاآزاد معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی در نشست صمیمانه با مبلغان و سرگروهای فعال در عرصه پیشگیری از آسیب های اجتماعی، اظهار داشت: مبلغان تخصصی پیام‌رسانان دین هستند. باید توجه داشت تبلیغ تخصصی نه کلینیک است و نه مرکز مشاوره صرف، بلکه هدف این است که به مردم، جوانان، نوجوانان و خانواده‌ها کمک شود تا فرد دیندار، جامعه دیندار و خانواده دین‌مدار شکل بگیرد، استحکام یابد و تقویت شود.

حجت الاسلام روستاآزاد به ضرورت استفاده از ظرفیت های موجود در تبلیغ اشاره کرد و افزود: مبلغین نباید فراموش کنند که سرباز امام زمان (علیه السلام) بوده و وظیفه اصلی آن‌ها انتقال پیام دین است. در داستان حضرت یوسف علیه السلام وقتی دو نفر برای تعبیر خواب به حضرت مراجعه کردند، ایشان ابتدا توحید را برای آن‌ها بیان کرد. این در حالی بود که آن دو نفر برای شنیدن تعبیر خواب آمده بودند، اما حضرت یوسف از فرصت استفاده کرد و به توحید پرداخت.

وی بیان کرد: یکی از علل بسیاری از آسیب های اجتماعی، ضعف ایمان و ارتباط کم یا بی ارتباطی با مسجد و آموزه های دینی است.

معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی تاکید کرد: وظیفه ما مبلغان تحکیم اعتقادات بنیادین است.  نباید فراموش کنیم که حوزه تبلیغ تخصصی به معنای رساندن پیام دین بوده و نباید ابزار و فنون تخصصی باعث شوند که از وظیفه اصلی خود غافل شویم.

عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در بخش دیگر سخنان خود بر ضرورت ارتقای بخش تبلیغ تخصصی اشاره کرد و افزود: مسئولان اداره کل تبلیغ تخصصی باید تلاش نمایند تا فضای مجازی و فضای حقیقی برای شنیدن تجربیات خوب و موفق ایجاد شود. همچنین، مبلغان در تعامل با یکدیگر مطلع باشند و تجربیات خود را به اشتراک بگذارند.

حجت الاسلام روستاآزاد بیان کرد: هر کدام از مبلغان در حیطه خود تجربیات بسیار خوبی دارند. این تجربیات، چه تلخ و چه شیرین، شامل نحوه استفاده از ظرفیت‌های سازمان‌های دیگر، روانشناسان و مشاورانی که طلبه نیستند، و ظرفیت‌های مردمی است که از آن‌ها غفلت شده است. این نکات باید گفته و استفاده شود.

وی در پایان، برگزاری جشنواره جنات را عاملی مهم در عرصه تجربه نگاری و ارائه روش امر تبلیغ برشمرد و اظهار داشت: این جشنواره محلی برای گفت و شنود همین نوع بحث‌ها و دغدغه‌ها است. هدف و رویکرد اصلی طراحی جشنواره ملی «جنات» این است که بتواند الگوها و فعالیت‌های میدانی نوآورانه را شناسایی کند و آنها را در معرض دید تمامی مبلغان قرار بدهد، به نحوی که بتوانند الگو بگیرند و بر اساس آن مدل‌ها فعالیت کنند.

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.