مدیرعامل خبرگزاری حوزه:

نشریات دفترتبلیغات اسلامی، به نیازهای فرهنگی جامعه نگاه ویژه دارد

تاریخ انتشار:
مدیرعامل خبرگزاری حوزه با اشاره به ضرورت تبلیغ نشریات دفترتبلیغات اسلامی، گفت: نشریات دفترتبلیغات اسلامی به نیازهای فرهنگی جامعه نگاه ویژه ای دارند.
حجت الاسلام والمسلمین حسن مولایی

به گزارش بلاغ به نقل از روابط عمومی دفترتبلیغات اسلامی، حجت الاسلام والمسلمین حسن مولایی در حاشیه بازدید از غرفه دفترتبلیغات اسلامی در بیستمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران با بیان اینکه یکی از پتانسیل های چشمگیر در حوزه، دفترتبلیغات اسلامی است تصریح کرد: ازگذشته دور که نشریات دفتر را رصد می کردم به این نتیجه رسیدم که دفتر تبلیغات اسلامی در نشریات خود به نیازهای جامعه نگاه دارد وبراساس آن ها رویکرد نشریاتش را تعریف کرده است.
وی افزود: بسیاری از نشریات دفتر، پاسخگوی مناسبی برای نیازهای فرهنگی جامعه هستند وحوزه به معنای عام نیاز به چنین جایگاهی داشته ودارد که خروجی های خود را در جامعه عرضه کند.
مدیرمسوول هفته نامه افق حوزه ومدیرعامل خبرگزاری حوزه ادامه داد: بعضی از نشریات دفتر تبلیغات اسلامی نیاز به تشویق وترغیب دارند ودر میان نشریات کشور گُل کرده اند که میدان توزیع وفروش آن ها در کشور باید وسعت بخشیده شود تا مخاطبان نشریات بتوانند آنها را شناسایی واستفاده کنند.
وی بیان داشت: در کنار همه نکات مثبت این نکته منفی هم دیده می شود که دفترتبلیغات اسلامی از نشریاتش از نظر تبلیغاتی، آنطور که باید استفاده نکرده ودر رسانه ها تبلیغی نداشته است که به عنوان مثال به نشریات در حوزه کودکان ونوجوان می توان اشاره کرد که نشریات خوبی است که در کشور می توان نمره خوبی داد اما باید تبلیغات بیشتری صورت بگیرد.
مدیرمسوول هفته نامه افق حوزه ومدیرعامل خبرگزاری حوزه گفت: این استدعا را از مسوولین دفتر دارم که این محصولات خوب در دفتر را به جامعه بشناسانند ومعرفی کنند تا جامعه از این نشریات متناسب وغنی بهره مند شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به سوالی درخصوص ضرورت توجه به رسانه در حوزه ها، شاکله و ساختار حوزه علمیه را ساختار رسانه‌ای دانست و خاطرنشان کرد: اگرچه کارکرد حوزه‌های علمیه، کارکرد رسانه‌ای است ولی آن‌گونه که باید حوزه رسانه‌ای به معنای امروزی نیست وما نتوانسته‌ایم آن‌گونه که باید پیام دین را به جامعه دینی برسانیم.
حجت الاسلام والمسلمین مولایی اظهار کرد: اگر بخش کتاب، نشریه و خبرگزاری‌های حوزوی را جزو رسانه بدانیم، با این وجود باز هم آن‌گونه که شایسته و بایسته است موج تبلیغات رسانه‌ای ما در حوزه به مرزهای جامعه دینی نرسیده است.
وی با بیان این‌که انتشار و ترویج دین نیازمند  فعالیت قوی و مداوم است، ادامه داد: ما در انجام این وظیفه کوتاهی کرده‌ایم و جا دارد بیش از پیش در این زمینه فعالیت داشته باشیم.
مدیرعامل خبرگزاری حوزه با اشاره به منویات و انتظارات رهبر معظم انقلاب از حوزه‌های علمیه، خاطرنشان کرد: یکی از اضلاع درخواست‌های معظم‌له از حوزه‌های علمیه تحول در امر رسانه و اشاعه این مطلب است.
وی در پایان خاطرنشان کرد: جا دارد سیاست‌‌گزاران و مدیران حوزه‌های علمیه نسبت به انقلاب رسانه‌ای در حوزه تدبیر جدی بیاندیشند.

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.