رئیس دفتر تبلیغات اسلامی:

گروه های تبلیغی نقش بسزایی در تعالی فرهنگ جامعه دارند

تاریخ انتشار:
حجت الاسلام والمسلمین واعظی نقش گروه های تبلیغی و نهاد های فرهنگی را در تعالی فرهنگ جامعه و مقابله با هجوم دشمنان به نظام فرهنگی کشور حائز اهمیت دانست و گفت: چالش فرهنگی در حال حاضر از مهم ترین چالش های پیش روست.
حجت الاسلام واعظی

به گزارش خبرنگار بلاغ حجت الاسلام والمسلمین دکتر احمد واعظی رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در نخستین همایش مبلغان گروه تبلیغی نسیم رضوان که در روز جمعه 30 بهمن ماه در سالن اجتماعات پژوهشگاه فرهنگ و علوم اسلامی برگزار شد نقش گروه های تبلیغی و نهاد های فرهنگی را در تعالی فرهنگ جامعه و مقابله با هجوم دشمنان به نظام فرهنگی کشور حائز اهمیت دانست و گفت: چالش فرهنگی در حال حاضر از مهم ترین چالش های پیش روست که دشمن برای ایجاد و تداوم آن در کشور سرمایه گذاری گسترده ای کرده است.
وی ارکان طلبگی را اهرم و تکیه گاه امر تبلیغ دانست و افزود: مهمترین این امور توجه به جهات توحیدی در زندگی است.
رئیس دفتر تبلیغات اسلامی ضمن تأکید بر حضور پررنگ گروه های تبلیغی در بخش های آسیب پذیر جامعه به ویژه زندان ها، بیمارستان ها و همدردی با مردم  اظهار داشت: انتقال تجربه در کار تبلیغ بسیار مهم است لذا گروه های تبلیغی باید بتوانند در تکثیر نیرو و کارکرد آن ها تلاش نمایند و دفتر تبلیغات اسلامی نیز آمادگی خود را جهت حمایت از گروه های تبلیغی اعلام می دارد.
حجت الاسلام و المسلمین واعظی باور به بینش توحیدی از لحاظ نگرشی و گرایشی را مهم دانست و یادآور شد: معیار سنجش حب و بغض های ما باید توحیدی و الهی باشد. این موضوع باید معیار سنجش و صحبت ما باشد که به لحاظ بینشی و گرایشی چقدر به شاخص های دینی نزدیک هستیم. ببینیم مبداء میل ما چقدر الهی است، اگر این گونه باشد خدا هم به حرکت ما برکت می دهد.
وی نمونه بارز این نگرش توحیدی را حضرت امام خمینی(ره) دانست و افزود: امام با محور قرار دادن وجهه توحیدی، علی رغم وجود مشکلات و سختی های موجود در حرکت و نهضت خود ثابت قدم بود.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه خطاب به مبلغان بیان داشت: کار شما بسیار مهم است، اما باید در فعالیت خود هدف گذاری کنید. یکی از نکاتی که باید مبلغان به آن توجه داشته باشند، روش برخورد با مردم، روان شناسی مخاطب و جلب اعتماد و شناخت انواع مخاطب ها و انتقال پیام و استفاده از تجارب تبلیغی دیگران است.
رئیس دفتر تبلیغات اسلامی افزود: حوزه از ظرفیت خوبی برای تبلیغ برخودار است، اما کاری که تا حالا صورت نگرفته شناسایی افراد مستعد برای تبلیغ است، بنابراین فایده برگزار کردن این نوع همایش ها و برگزاری کارگاهای آموزشی، موجب شناسایی این مسائل می شود.

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.