دبیر شورای فرهنگی دفتر مقام معظم رهبری:

ضرورت تولید محتوای تبلیغی بسته به نیازهای روز

تاریخ انتشار:
حجت الاسلام والمسلمین رضا غلامی دبیر شورای فرهنگی دفتر مقام معظم رهبری گفت: تولید محتوا باید در شبکه تبلیغی و بسته به نیاز های روز تهیه شود.
حجت الاسلام رضا غلامی

به گزارش خبرنگار بلاغ حجت الاسلام والمسلمین رضا غلامی دبیر شورای فرهنگی دفتر مقام معظم رهبری در دومین همایش تجلیل از گروه های تبلیغی برتر که پیش از ظهر پنج شنبه ۱۳ اسفند ماه در سالن همایش های غدیر دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد، ضمن تشکر از حضور مبلغان و گروه های تبلیغی در این همایش گفت: ما عظمت انقلاب اسلامی را درک نکردیم، در تاریخ اسلام هیچ گاه فرصتی مثل الان را تشیع برای معرفی خود به جهان نداشته است اما برخی ها آگاهانه و غیر آگاهانه به دنبال جداکردن حوزه از نظام حاکمیتی هستند.
وی در ادامه گفت: حوزه های علمیه همچنان باید با سرعت بیشتری حرکت کرده و در برخی زمینه ها هم نیاز به کار فراوان دارد تا عقب نیفتند؛ امروزه عرصه نظری و علوم انسانی از اولویت های حوزه می باشد و اگر نتوانیم علوم انسانی را تغییر و تکمیل کنیم، نظام اسلامی دارای استحاله خواهد شد.
دبیر شورای فرهنگی دفتر مقام معظم رهبری افزود: در تبلیغ چه در امور محتوایی و چه در امور تکنیکی باید کار شبکه ای انجام شده و قدم جدی در این راستا برداشته شود.
حجت السلام غلامی عناصر تبلیغ را به چهار بخش ابزار، مخاطب، روش و محتوا تقسیم کرد و گفت: تبلیغ موفق باید هر چهار عنصر را کامل و هماهنگ با هم پیش ببرد. همچنین باید گروه هایی از مبلغان تربیت شوند تا مخاطبان را بسیار صحیح مدیریت کنیم.
وی ادامه داد: در خصوص روش، ابزارهای سنتی خوبی داریم که تبلیغ در شرایط فعلی نیازمند خلاقیت و نوآوری حساب شده است. دفتر تبلیغات اسلامی در بحث خلاقیت و نوآوری در تبلیغ قدم های خوبی برداشته است. در عرصه ابزار هم ظرفیت های خوبی داریم از جمله: صوت، تصویر، فضای مجازی، ابزارهای نو ظهور و ... که باید مواظب باشیم این ابزار ها محتوا را در تبلیغ مورد خدشه قرار ندهد.
حجت السلام غلامی افزود: ابزارهای سنتی موجود نیز مزیت خوبی برای مبلغان است که نباید کنار گذاشته شود که از جمله آن ها، تبلیغ چهره به چهره در مساجد، تکایا، حسینیه ها و دیگر اماکن می باشد، اما در عرصه محتوا که بر هر سه عنصر دیگر اهمیت بیشتری دارد، غنی سازی محتواها و کیفیت آن بسیار مهم است. پاسخگویی به شبهات جدید و گسترده کردن مباحث عقلانی در پاسخ به شبهات بسیار اهمیت دارد. تولید محتوا باید در شبکه تبلیغی و بسته به نیاز های روز تهیه شود.
دبیر شورای فرهنگی دفتر مقام معظم رهبری در پایان گفت: معارف اسلامی باید تبیین و به مردم شناسانده شود. در تبلیغ باید به ضرورت کمک مادی، معنوی و حمایتی محرومین و نیازمندان پرداخته شده و همچنین بحث اتحاد بین مسلمان ها تقویت شود که الگوی ما در این زمینه، سیره امام علی علیه السلام می باشد.

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.