حجت الاسلام ملکی تشریح کرد؛

تولید و انتشار نزدیک به 20 هزار محتوای دینی در فضای مجازی

تاریخ انتشار:
حجت الاسلام وحید رضا ملکی رئیس اداره تبلیغ مجازی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم به ارائه گزارشی از عملکرد این اداره در سال 1394 پرداخت.
حجت الاسلام ملکی

حجت الاسلام وحید رضا ملکی رئیس اداره تبلیغ مجازی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در گفتگو با خبرنگار بلاغ به ارائه گزارشی از عملکرد این اداره در سال ۱۳۹۴ پرداخت.
وی در این خصوص گفت: اداره تبلیغ مجازی با توجه به سیاست ها و ماموریت های ابلاغی از جانب معاونت فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در سال 94 بحمدالله توفیقات خوبی را بدست آورده است.
حجت الاسلام ملکی فعالیت های صورت گرفته در جهت «تقویت فرهنگ تبلیغ دینی در فضای مجازی در میان طلاب» را اینگونه برشمرد:
***برگزاری نشست های متعدد با حضور فعالان این عرصه در محیط های مختلف فضای سایبری:
*برگزاری 20 نشست و جلسه هم اندیشی با حضور طلاب فعال در فضای سایبری؛
*حضور در دوّمین همایش ملی«فضای مجازی پاک» در تهران و بازدید از باغ موزه دفاع مقدس.
***برگزاری جشنواره های سراسری و طرح های مناسبتی متناسب با رویدادهای مهمّ سال:
*برگزاری دوّمین سوگواره سراسری مجازی بلاغ ویژه ایام محرم با رشد چهار برابری نسبت به سال گذشته و تقدیر از برگزیدگان در اختتامیه؛
*اجرای چهار طرح مناسبتی «آشتی با خدا»ویژه ایّام ماه مبارک رمضان، «شجره طیّبه» ویژه ایّام الله دهه فجر، «بانوی بی نشان» ویژه ایّام فاطمیّه و طرح تبلیغی ویژه عید نوروز.
رئیس اداره تبلیغ مجازی در ادامه به توضیحاتی در خصوص «شناسایی، جذب و سازماندهی طلاب در فضای مجازی» پرداخت و خاطرنشان کرد: فعالیت های این اداره در این بخش به شرح ذیل است:
*ثبت نام و تشکیل پرونده برای 980 نفر مبلغ جدید؛
*شناسایی و سازماندهی 110 کانال،گروه یا پیج فعال جدید در شکبه های اجتماعی موبایلی؛
*سازماندهی 250 نفر از مبلّغان در قالب 52 گروه جدید تبلیغی و صدور مجوز برای آنها.
وی در خصوص فعالیت های صورت گرفته در راستای «تولید و باز نشر محتوای دینی در فضای مجازی» ابراز داشت: در سال گذشته بیش از 16 هزار و 600 محتوای تبلیغی در موضوعات و قالب های مختلف ایجاد و بیش از 3 هزار و681 مطلب توسط گروه های بخش انتشار بازنشر داده شده که در مجموع 10 میلیون و 868 هزار بازدید را به خود اختصاص داده است.
وی در ادامه فعالیت های صورت گرفته در خصوص «آموزش ،توانمند سازی و پشتیبانی فنی از مبلغان» را اینگونه معرفی کرد:
* 7 هزار و 38 نفر ساعت آموزش در چهار محور «آشنایی با فرصت ها و تهدیدهای فعّالیت تبلیغی در فضای مجازی»، «آشنایی با فضای مجازی و محیط های آن»، «آموزش مهارت های تبلیغ در فضای مجازی» و «آموزش ابزار و نرم افزارهای کاربردی تولید محتوا»؛
*ارائه حدود 110 مورد خدمات هاستینگ، دامین و طراحی سایت.
 حجت الاسلام ملکی در پایان به تشریح برنامه های آتی اداره تبلیغ مجازی در سال جاری پرداخت و اظهار داشت: در سال 95 علاوه بر ادامه و افزایش برنامه های فوق، در صدد هستیم تا زمینه فعالیت های تبلیغی خواهران طلبه در فضای مجازی را با توجّه به ظرفیت های بالایی که در این قشر وجود دارد، فراهم نماییم. از دیگر فعالیت های پیش رو می توان به راه اندازی شبکه اجتماعی مبلغان فعال در فضای مجازی جهت آشنایی، تعامل و استفاده از ظرفیت های یکدیگر، همچنین آماده سازی بانک محتوایی ایجاد شده از فعالیت مبلغان و ارائه آنها به مبلغان یا مراکز دیگر فرهنگی و دادن سمت و سوی تخصصی به فعالیت گروه های تبلیغی نام برد.

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.