معاون پژوهش دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم:

عقلانیت و اعتدال چاره حل مشکلات امروز جهان اسلام است

تاریخ انتشار:
رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، عقلانیت و اعتدال را مهمترین راه حل مشکلات جهان اسلام دانست.
حجت الاسلام نجف لک زایی

به گزارش بلاغ به نقل از خبرگزاری حوزه، حجت‎الاسلام والمسلمین نجف لکزایی امشب در کنفرانس بین‎المللی گفتگوهای فرهنگی ایران و جهان عرب در عرصه اعتدلال و عقلانیت در دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم  گفت: امروزه ما مسلمانان را به عنوان تنها دینی معرفی می‎کنند که پیروانش همدیگر را به قتل می‎رسانند.
وی گفت: درنده خویی‎هایی که در جهان اسلام رخ می دهد، ناشی از عوامل داخلی و خارجی است؛ قشر نخبه و دانشمند هستند که می‎توانند این عرصه را درمان کنند.
حجت‎الاسلام والمسلمین لک زایی اظهارکرد: جهالت‎های علمی و عملی موجود در جهان اسلام، باید برطرف شود تا این رنج‎ها و ناامنی ها نیز کاهش پیدا کند؛ عقلانیت است که می تواند جایگزین جهل شود و اگر بر اساس عقل و خرد عمل کنیم، قوه غضبیه به جایی اینکه به درنده خویی میل پیدا کند به شجاعت و دفاع از مظلوم و مبارزه با ظالمان میل خواهد کرد.
وی افزود: شجاعت و حکمت تحت ریاست عقل به عدالت ختم می شود و موجب می شود که از افراط و تفریط فاصله گرفته به امت وسطی که خداوند از ما خواسته است نایل گردیم.
رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی بیان کرد: فردا 30 ایده در پنل‏ های تخصصی مطرح می‎شود؛ 53 ایده به دبیرخانه رسیده است که تحت دو عنوان فارسی و عربی منتشر شده است.
وی گفت: امیدواریم این کنفرانس مقدمه ای برای مجمع گفتگوهای ایران و عرب مبدل شود و این حرکت تازه، مجمعی برای حضور نخبگان جهان عرب و ایران باشد تا کسانی که به دنبال بهبود امور دین و دنیا و عقلانیت مردم خود هستند، در آن حضور یابند.
رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی بیان کرد: بانی این کنفرانس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی است و دفتر تبلیغات، دانشگاه ادیان، جامعه المصطفی(ص)، دانشگاه قم و... در این برنامه مشارکت داشتند.
وی افزود: مشکلات جهان اسلام موجب شد تا این کنفرانس برگزار شود؛ امروز بخش‎هایی از جهان اسلام گرفتار ناامنی و انحطاط امنیتی است.

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.