به همت اداره کل امور تبلیغی معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی؛

نشست هم اندیشی نخبگان تبلیغ با هدف بیان راهبردهای تبلیغی در مواجهه با جریان های انحرافی مهدویت برگزار شد

تاریخ انتشار:
این که در آستانه ظهور آسیب ها تشدید می شود دلایل مختلفی دارد که در آیه 94 اعراف و آیه 42 مائده به آنها اشاره شده است و یکی از دلایل آن را می توان احساس نیاز و اضطرار همگانی به بازگشت به سمت خدا عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار بلاغ، نشست هم اندیشی نخبگان تبلیغ با هدف بیان راهبردهای تبلیغی در مواجهه با جریان های انحرافی مهدویت، ظهر امروزبا حضور حجت الاسلام و المسلمین سعید روستا آزاد معاون فرهنگی وتبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی در سالن جلسات معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد.
در این نشست حجت الاسلام غلامرضا بهروز لک بعنوان دبیر علمی جلسه با اشاره به جریانات انحرافی مهدویت اظهار داشت: تنها با همفکری و وحدت رویه می توانیم از خسران جریانات انحرافی گذر کنیم.
وی با بیان این که این بحران ها و چالش ها بخشی از سنت ابتلا و آزمون الهی است، گفت: در طول تاریخ آزمون های الهی به شکل های خاص و مختلفی بوده است و همواره مؤمنان آزموده می شوند.
عضو هیأت علمی دانشگاه باقر العلوم وجه دیگری از انحرافات را بحران‌ها و چالش های آخرالزمانی دانست و اظهار داشت: این که در آستانه ظهور آسیب ها تشدید می شود دلایل مختلفی دارد که در آیه 94 اعراف و آیه 42 مائده به آنها اشاره شده است و یکی از دلایل آن را می توان احساس نیاز و اضطرار همگانی به بازگشت به سمت خدا عنوان کرد.
وی با بیان این که در حال حاضر در اوج قدرت جمهوری اسلامی قرار داریم و مشکلات و انحرافات بسیار اندک است، افزود: برای جلوگیری از گسترش انحرافات اگر ما بتوانیم به صورت منظم راهکارهای خود را ارائه بدهیم و منجر به ارائه راهبرد شود موفق خواهیم بود و باید دید که چه راهبردهایی را باید دنبال کنیم.
حجت الاسلام والمسلمین بهروز لک با اشاره به روش swot در علم مدیریت و آینده پژوهی ابراز داشت: می توان با محاسبه نقاط قوت، ضعف، تهدید و فرصت در جامعه خود و ضرب این نکات در هم راهبردهای مناسب را برای مقابله با جران های انحرافی مهدویت را استخراج کنیم.
دبیر علمی این نشست: با بیان این که از روش swot چهار دسته راهبرد قوت فرصت، قوت تهدید، ضعف فرصت و ضعف تهدید استخراج می شود، تصریح کرد: راهبرد در دل یک مجموعه قرار دارد و راهبردها بعد از تعیین اهداف و سیاست ها هستند و بعد از راهبر باید منجر به راهکار شود.
بهروز لک در پایان خاطرنشان کرد: راهبرد عبارت از برنامه عمل کلان است که مسیرهای آینده را تعیین می کند؛ مثلا در جریان احمد الحسن راهبرد کلان ما باید آگاهی بخشی باشد ولی راهکارش می تواند برگزاری کارگاه باشد و یا تبلیغ مجازی و یا موارد دیگر باشد.
در ادامه این نشست نخبگان تبلیغی به بیان راهکارها و نکات مؤثر جهت مقابله با جریان های انحرافی مهدویت پرداختند.

گزارش تصویری

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.