استاد علوم سیاسی دانشگاه علامه طباطبائی؛

تمرکز قدرت در نظم نوین جهانی در آسیا و متاثر از فرهنگ ایران و دین اسلام خواهد بود

تاریخ انتشار:
سعدالله زارعی کارشناس مسائل بین‌الملل بیان کرد: با توجه به مختصاتی که هم اکنون موجود است مبنی بر اینکه نظم نوین جهانی در قاره آسیا رخ خواهد داد و به طور قطع این نظم نوین متاثر از فرهنگ ایران و دین اسلام خواهد بود.
سلسله نشست های راویان مکتب حسینی

به گزارش خبرنگار بلاغ، دکتر سعدالله زارعی استاد علوم سیاسی دانشگاه علامه طباطبائی در سومین جلسه از سلسله نشست های راویان مکتب حسینی ویژه مبلغان اعزامی ماه محرم که به همت معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم،صبح امروز سه شنبه 20 تیرماه 1402 در سالن همایش های غدیر برگزار شد در خصوص موضوع «نظم نوین جهانی و دستاوردهای مقاومت» مطالبی را بیان کرد.

زارعی در ابتدای مطالب خود نظام جهانی موجود را منبعث از ساختارهای فرهنگی و سیاسی غرب دانست و اظهار داشت: نظام جهانی موجود یک نظام غرب ساخته و منبعث از ساختارهای فرهنگی و سیاسی غرب است که از ابتدای قرن 17 آغاز و در ادامه به یک نظام دو قطبی بر پایه منافع غرب تبدیل گشته است.

این کارشناس مسائل بین‌الملل تصریح کرد: در به وجود آمدن یک نظام جدید جهانی در آینده نزدیک در بین صاحبان اندیشه، اتفاق نظر بوده و قائل بر آن هستند که این نظام جهانی جدید کاملا منعطف بوده و تحولات کشورها در زمان های مختلف، تاثیر گذار در روند آن خواهد بود.

وی در ادامه بیان کرد: با توجه به مختصاتی که هم اکنون موجود است مبنی بر اینکه نظم نوین جهانی در قاره آسیا رخ خواهد داد و به طور قطع این نظم نوین متاثر از فرهنگ ایران و دین اسلام خواهد بود.

زارعی گفت: نظم نوین جهانی، کشورها را از نظر اقتصادی متحول خواهد کرد که عضویت ایران در سازمان همکاری شانگهای، مقدمه این تحولات خواهد بود.

استاد علوم سیاسی دانشگاه علامه طباطبائی اظهار داشت: کشور ایران با داشتن آرمان و اهداف والا، رهبری حکیم و ملت عظیم نقش مهمی را در تشکیل و مدیریت نظام جهانی جدید، ایفا خواهد کرد.

زارعی اظهار داشت: ایران نباید از مواضعی که در خصوص یمن اتخاذ کرده است دست بردارد زیرا موقعیت فوق استراتژیک یمن می تواند موثر در قدرت ایران و همچنین تشکیل نظام جهانی جدید شود.

دیدگاه‌ها

6309874918 16:29 - 1402/04/20

فرمیش ایشان خوشحال کننده است
ولکن فرمایش آقای رحیم پور ازغدی از وزیر علوم موجب
ناامیدی است چرا باید این آدم وزیر علوم انتخاب شود؟

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.