آشنایی با اداره تبلیغ مجازی

تاریخ انتشار:
اداره تبلیغ مجازی با هدف ساماندهی امر تبلیغ در فضای مجازی تشکیل شده است و در راستای تحقق اهداف اداره کل اطلاع رسانی و تبلیغ نوین دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم گام بر می دارد.
اداره تبلیغ مجازی

مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) 

ابزارهاى تسهيل‌كننده، مثل رايانه‌ها و ارتباطات اينترنتى و فضاى مجازى و سايبرى هم كه الان در اختيار شماست! اگر بتوانيد اينها را ياد بگيريد، مي توانيد يك كلمه حرف درستِ خودتان را به هزاران مستمعى كه شما آنها را نمي شناسيد، برسانيد؛ اين فرصت فوق‌العاده‌اى است؛ نبادا اين فرصت ضايع شود. اگر ضايع شد، خداى متعال از من و شما روز قيامت سؤال خواهد كرد. (دیدار با علما و روحانيون استان خراسان شمالى - ۱۳۹۱/۰۷/۱۹)
اداره کل اطلاع رسانی و تبلیغ نوین، یکی از ادارات کل معاونت فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی می باشد که در سال 1391 تاسیس شده است. به هر نوع فعالیتی که با روشی غیر از روش چهره به چهره و مستقیم، پیام دینی را به مخاطب منتقل کند تبلیغ نوین گفته می شود.

سیاست های اداره کل اطلاع رسانی و تبلیغ نوین:
انجام متمرکز فعالیت ها با تمرکز بر حوزه مجازی، رسانه ای و مکتوب نوین.
شناسايي طلاب مستعد و علاقه مند به كار در حوزه هاي سه گانه تبلیغ نوين (مجازی، رسانه ای و مکتوب نوین) و ايجاد بانك اطلاعات ايشان
سازماندهی مبلغین شناسایی شده در قالب گروه های تبلیغی
ارايه خدمات به مبلغین و گروه های تبلیغی و حمایت از توليد و عرضه محصولات فرهنگي مناسب و مطلوب در راستاي پاسخ‌گويي به نيازها، مشکلات، خلاها و معضلات فرهنگي در حوزه های سه گانه
کاهش تصدی گری و فراهم آوردن زمینه فعالیت گروه های تبلیغی در حوزه های سه گانه نوین
همکاري، مشارکت و تعامل هدفمند با نهادها و سازمان‌هاي همسو.

ساختار سازمانی اداره کل:
مهمترین بخش های اداره کل اطلاع رسانی و تبلیغ نوین عبارتند از:  سه ادارۀ «تبلیغ مجازی»، «اطلاع رسانی و تبلیغ رسانه ای» و «اداره كتابخانه، نمایشگاه ها و همایش ها» .

اداره تبلیغ مجازی:
اداره تبلیغ مجازی با هدف ساماندهی تبلیغ در فضای مجازی تشکیل شده است که تاکنون با تشکیل  گروههای تبلیغی کارآمد و فعّال در فضای مجازی، ضمن شناسایی ایده های کاربردی و دریافت طرح های تبلیغ سایبری، نسبت به تحقق اهداف اداره کل گام بر می دارد.

شرح وظایف:
تقویت فرهنگ تبليغ مجازي در ميان طلاب؛
شناسايي، آموزش، توانمند سازي و پشتيباني فني و محتوايي از مبلغان مجازی؛
آسیب شناسی تبلیغات سایبری و ارائه راهکار های لازم؛
ایجاد و راه اندازی پورتال، سایت، وبلاگ های دینی، شبکه اجتماعی، مسنجر، چت روم ؛
تولید و ارسال نشریات الکترونیک و تهیه بانك اطلاعات سايتهاي اينترنتي مذهبی و تبلیغی.

اهم فعالیت ها:
ایجاد سامانه متمرکز و بر خط ثبت نام، جذب و فعالیّت مبلغین نوین
شناسایی و ارزیابی مبلغان مجازی: ثبت نام و اخذ اطلاعات اولیه بیش از هزار و پانصد نفر
ایجاد بانک محتوای تبلیغی با بیش از 7500 مطلب در موضوعات و قالبهای مختلف
ایجاد سامانه اطلاع رسانی و تبادل نظر و اطلاعات جهت مبلّغین
شناسایی و ساماندهی سایت ها و وبلاگ های دینی، خصوصا سایت و و بلاگ های طلاب
شناسایی و ساماندهی مبلّغین فعال در شبکه های پیام رسان
 تشکیل گروههای تولید محتوا با موضوعات مشخص و همسو با اهداف دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
تشکیل اتاق های مجازی و حضور فعال و مستمر مبلغان مجازی در  چت روم های فارسی و عربی
برگزاری دوره های آموزشی تبلیغ در فضای مجازی در سه محور«آموزش محیط ها و فضای مجازی»، «آموزش مهارتهای تبلیغ دینی در فضای مجازی»، «آموزش نرم افزارهای پرکاربرد»
برگزاری همایش ها و نشست های تخصصی، تبلیغ در فضای مجازی
ايجاد کتابخانه مقالات و نشریات در موضوعات مختلف مورد نیاز مبلغان
برگزاری جشنواره و سوگواره های متناسب با مناسبت های دینی و ملّی.
حمایت از طرح ها و ایده های گروه های فعّال در فضای مجازی در قالب:
 خدمات فنی، از قبیل هاست ، دامین ، طراحی سایت و پشتیبانی فنی
 حمایت های مالی در قالب کمک بلاعوض، وام قرض الحسنه و پرداخت کمک هزینه اینترنت
 ◊ خدمات آموزشی جهت ارتقاء مهارت و توانمندی مبلّغین
 ◊ حمایت های معنوی و معرفی به سازمان ها و نهادهای فرهنگی
 صدور مجوّز رسمی فعالیّت برای گروه های تبلیغی

دیدگاه‌ها

محمدرضا عباسی 18:59 - 1395/01/21

خوب است

مرتضی جلیلی 06:12 - 1395/02/31

انشاء الله مبلغین محترم همانطور که چهره به چهره تبیین معارف اسلام می فرمایند در این عرصه هم حضوری دشمن خشمگین کن داشته باشند

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.