حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد:

انسان با بصیرت دچار انحراف نمی شود

تاریخ انتشار:
استاد حوزه علمیه قم گفت: اگر انسان به باور و یقین رسید دیگر از صراط مستقیم منحرف نمی شود، اگر انسان با بصیرت قدم بردارد دچار انحراف نمی شود.
نظری منفرد

به گزارش بلاغ به نقل از رسا حجت الاسلام والمسلمین علی نظری منفرد استاد سطح عالی حوزه علمیه قم در مراسم عزاداری دفتر حضرت آیت الله وحید خراسانی که با حضور این مرجع تقلید برگزار شد، با بیان این که دهه آخر ماه صفر دهه پیامبر گرامی اسلام است، گفت: خداوند متعال پیامبر را الگوی انسان ها قرار داده است.

وی افزود: کسی که امید به خدا و روز قیامت دارد باید پیامبر را الگوی خود قرار دهد ، یکی از اصول و پایه های دین اسلام نبوت و شناخت پیامبر است، منظور از شناختن صرف شناخت نسب نیست، البته شناخت نسب نیز خوب است اما هدف از شناخت این است که انسان بداند پیامبر سفیر الهی است.

استاد حوزه علمیه قم با بیان این که با بیان این که بعد از توحید، شناخت پیامبر از اوجب واجبات است، اظهار داشت: اگر انسان پیامبر را بشناسد دین را شناخته و ولایت و معاد را باور کرده است، در ادیان ابراهیمی امروز معاد بسیار کمرنگ است، در تورات و انجیل امروز صحبتی از معاد نشده یا این که به صورت مبهم بیان شده است.

وی ادامه داد: بیش از هزار آیه قرآن درباره معاد است، امروز مسائل نادرست و ناپسند بسیاری وارد در تورات و انجیل شده و این کتاب های الهی را تحریف کرده اند، یکی از انگیزه های تحریف این بوده که رسالت پیامبر خاتم را انکار کنند چرا که در تورات و انجیل بیان شده بود.

حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد با بیان این که اگر انسان معتقد به معاد از طریق نبوت باشد می تواند در زندگی موفق شود، ابراز داشت: تمام انبیای الهی بعد از توحید مردم را دعوت به معاد کرده اند، امروز برای جامعه به ویژه نسل جوان لازم است که بعد از توحید، پیامبر باوری و نبوت را تقویت کنند.

وی عنوان کرد: امروز  با توجه به تبلیغاتی که در دنیا برای فریب دادن مردم راه افتاده، باور به نبوت اصلی بسیار حیاتی است، انسان باید مراقب باشد که فریب شیطان و دشمنان اسلام و دین الهی را نخورد، امروز دشمنان از روش فریب جوانان را به انحراف می کشانند.

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: فقها بیان کرده اند که اصول دین تقلیدی نیست بلکه خود انسان باید به باور برسد، اگر انسان به باور و یقین رسید دیگر از صراط مستقیم منحرف نمی شود، اگر انسان با بصیرت قدم بردارد دچار انحراف نمی شود؛ بنابراین اصول اعتقادات باید در وجود انسان نهادینه شود.

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.