آیت الله نوری همدانی:

مبلغان با رعایت وحدت حقانیت اهل بیت را تبیین کنند / طلاب فرصت تبلیغ فاطمیه را از دست ندهند

تاریخ انتشار:
حضرت آ‌یت الله نوری همدانی مبلغان و طلاب را به حضور پرشور در سراسر کشور برای تبلیغ در ایام فاطمیه توصیه و تأکید کرد که مبلغان با رعایت وحدت حقانیت اهل بیت را تبیین کنند.
آیت الله نوری همدانی

به گزارش خبرنگار بلاغ به نقل از خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید امروز در درس خارج خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با اشاره به تلاش دشمنان اهل بیت(ع) در طول تاریخ برای خاموش کردن چراغ تشیع گفت: با وجود تلاش بسیار دشمنان برای از بین بردن معارف اهل بیت(ع)، شیعه و معارف این بزرگواران پایدار مانده است.

وی افزود: در طول تاریخ همه تلاش بدخواهان این بوده که حکومت شیعی ایجاد نشود اما به خواست خداوند متعال، انقلاب اسلامی به عنوان حکومت شیعی به پیروزی رسید، دشمنان منافع خود را با وجود چنین حکومتی در خطر می بینند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که شیعه همواره با شور و بصیرت خود مکتب اهل بیت(ع) را حفظ کرده است، اظهار داشت: شیعه با روش های علمی و متقن مناظره کرده و آثارهایی در دفاع از مکتب اهل بیت(ع) داشته است.

وی با اشاره به پیش رو بودن ایام فاطمیه ادامه داد: ائمه طاهرین(ع) همواره عزاداری های اهل بیت(ع) را گرامی و بزرگ داشتند و اجازه ندادند که مکتب هیهات مناالذلة خاموش شود، از این رو بر برگزاری مراسمات و خطابه و شعر در این زمینه اهتمام داشتند.

حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان این که علمای شیعه همواره به ایام فاطمه اهتمام داشتند، ابراز کرد: علما همواره فاطمیه را زنده نگه داشته اند و این موضوع مربوط به سال های اخیر نیست بلکه همیشه بزرگان ما این ایام روضه و عزاداری داشتند قبر بی نشان حضرت زهرا(س) نشانی از حقانیت اهل بیت(ع) است.

وی مبلغان و طلاب را به حضور پرشور در سراسر کشور برای تبلیغ در ایام فاطمیه توصیه و عنوان کرد: تبلیغ افتخاری برای طلاب و امری لازم به شمار می رود از این رو طلاب باید این موضوع مهم را در ایام فاطمیه در دستور کار خود داشته باشند.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: محبت به اهل بیت(ع) افتخاری برای اهل ایران است؛ علمای شیعه نسبت به حفظ تشیع خون و جان دادند و با آثار خود مکتب اهل بیت(ع) را زنده نگه داشتند، تشیع قدرتی دارد که میلیون ها نفر را در اربعین جمع می کند که هیچ قدرتی توانایی این کار را ندارد.

وی با اشاره به ضرورت فعالیت مبلغان در ایام فاطمیه اضافه کرد: تاکید ما وحدت با حفظ اصول است که اصول ما قرآن، پیامبر، امامت، غدیر، فاطمیه و عاشوراست، ما از اهانت به مقدسات دیگران جلوگیری می کنیم ولی حقایق اهل بیت(ع) را بیان خواهیم کرد؛ همانگونه که اهلبیت(ع) بر وحدت تاکید داشته اند اما شاگردانی برای مناظره تربیت می کردند تا فرهنگ اسلام ناب ماندگار باشد.

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.