به همت اداره تبلیغ رسانه ای معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی؛

اولین نشست از سلسله نشست های آموزشی جریانهای تکفیری و وهابیت برای اهالی فیلمساز برگزار شد

تاریخ انتشار:
اولین نشست از سلسله نشست های آموزشی جریانهای تکفیری و وهابیت برای اهالی فیلمساز، با حضور حجت الاسلام و المسلمین دکتر مهدی فرمانیان رئیس دانشکده مذاهب اسلامی دانشگاه ادیان و مذاهب و حجت الاسلام و المسلمین محمدباقر پورامینی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار بلاغ اولین نشست از سلسله نشست های آموزشی جریانهای تکفیری و وهابیت برای اهالی فیلمساز، با حضور حجت الاسلام و المسلمین دکتر مهدی فرمانیان رئیس دانشکده مذاهب اسلامی دانشگاه ادیان و مذاهب و حجت الاسلام و المسلمین محمدباقر  پورامینی عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی پنجشنبه 10 اسفند در سالن اجتماعات دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد.

در ابتدای این جلسه، حجت الاسلام دکتر فرمانیان به جریان شناسی سلفی معاصر و مذاهب اهل سنت پرداختند و جریان های مختلف سلفی از جمله سلفیه تکفیری، افراطی، تقریبی و جهادی را مورد نقد و بررسی قرار داد.

رئیس مؤسسه مطالعات بنیان دینی در ادامه به سپس تقسیم بندی اعتقادی مذاهب اهل سنت را پرداختند و ظرفیت های موجود برای مقابله ی اهل سنت با وهابیت با توجه به اعتقادات آنها را مورد بررسی قرار داد.
در ادامه ی این نشست تخصصی، حجت‌الاسلام پورامینی به بیان مبانی فکری جریان های تکفیری و وهابیت پرداختند و با اشاره به افراد سرشناس جریان های سلفی از قرن سوم تاکنون، مبانی فکری این افراد را مورد نقد و بررسی قرار داد.

وی که نویسنده بیش از پنجاه جلد کتاب در این حوزه می باشد در ادامه سه شهر بغداد، دمشق و نجد را خاستگاه علمی جریان های افراطی و تکفیری عنوان کردند و به بررسی آنها پرداخت.

گزارش تصویری

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.