معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی:

مردمی بودن لازمه تبلیغ است

تاریخ انتشار:
معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسامی با بیان این که در مسیر تبلیغ خود برتر بینی ممنوع است، گفت: در همه کارهایمان باید خداوند متعال را در نظر بگیریم و باید مراقب دام های شیطانی باشیم.
روستا آزاد

به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی به نقل از رسا، حجت الاسلام روستا آزاد، در جمع طلاب و مبلغین مدرسه علمیه حضرت فاطمه معصومه(سلام الله علیها)، با بیان این که پیامبر گرامی اسلام برای همه افراد جامعه مایه رحمت بودند، ابراز داشت: ایشان نسبت به تبلیغ دین و معارف اسلامی حریص و دلسوز بودند و برای همه افراد جامعه ؛ بی دین و با دین مایه رحمت و امید بودند.
وی خاطر نشان کرد: کفار پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله و سلم) را بسیار اذیت می کردند و حتی با اجیر کردن کودکان ایشان را مورد ضرب و شتم قرار می دادند اما ایشان هیچ گاه امت خود را نفرین نکردند و همواره برای هدایت و عاقبت بخیری امت خود دعا می کردند.
همچنین در این جلسه آقایان بابایی و بهمنی از اعضای شورای تمدن اسلامی، به ارائه گزارشی در خصوص چهل و هشتمین کنفرانس سالانه انجمن مطالعات تطبیقی تمدن در چین پرداختند، و مروری اجمالی بر مقاله ارائه شده در میز تخصصی تمدن اسلامی انجام شد.
به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی نمایندگی تهران، آزمون نهایی دوره پودمانی تربیت مربی خانواده (مشاوره) در ساختمان آموزش نمایندگی تهران برگزار شد.
حجت الاسلام والمسلمین داوود عزیزی در این رابطه گفت: با عنایت به برگزاری و اتمام موفقیت آمیز کلاس ها و سرفصل های پیش بینی شده، برای دوره پودمانی تربیت مربی خانواده توسط اساتید حوزه و دانشگاه، این آزمون به عمل آمد.
رئیس اداره فرهنگی و تبلیغی نمایندگی تهران با بیان این که دوره مذکور برای سه گروه از دانش پژوهان (مبلغ خواهر، برادر و ائمه جماعات) پیش بینی و برنامه ریزی شده بود، اظهار داشت: کلا س های کارگاهی و عملی مشاوره، از اواخر فروردین ماه سال جاری به مدت دو ماه برگزار شد و با شروع ماه مبارک رمضان و ایام تبلیغی، پس از گرفتن مقالات از دانش پژوهان و برگزاری آزمون، این دوره به پایان رسید.
معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسامی حوزه علمیه قم با تأکید بر این که پیامبر اسلام(صلی الله علیه و آله وسلم) مبلغ دین مبین اسلام بودند، بیان داشت: حضرت رسول الله(صلی الله علیه و آله و سلم) افزون بر شأن نبوت و خاتمیت، مبلغ دین نیز بودند و کلام وحی را برای مردم تبیین می کردند.
وی با بیان این که پیامبر(صلی الله علیه و آله و سلم) از سختی مردم رنج می بردند، اظهار داشت: ایشان از عدم درک معارف الهی و گمراهی توسط مردم اذیت می شدند؛ چرا که نسبت به مشکلات و رنج های مردم بی تفاوت نبودند.
حجت الاسلام روستا آزاد مردمی بودن را لازمه تبلیغ دین دانست و گفت: یکی از ویژگی های بارز و خاص پیامبر(صلی الله علیه و آله و سلم) مردمی بودن ایشان بود؛ پیامبر نسبت به همه افراد جامعه دلسوز و مایه رحمت بودند و تفاوتی بین افراد جامعه قائل نمی شدند.
وی با تأکید بر این که هدایت انسان در دین مبین اسلام بسیار مهم است، گفت: هدایت انسان ها به سوی روشنایی و نجات آنها از تاریکی در دین مبین اسلام مورد تأکید است.
معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسامی حوزه علمیه قم با بیان این که در مسیر تبلیغ خود برتر بینی ممنوع است، بیان داشت: در همه کارهایمان باید خداوند متعال را در نظر بگیریم و باید مراقب دام های شیطانی باشیم.

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.