رییس دفتر تبلیغات اسلامی نمایندگی استان تهران:

با ارتقای سواد مصرف کالای فرهنگی، سبد کالای فرهنگی مردم متعادل می شود

تاریخ انتشار:
حجت‌الاسلام شیخ الاسلامی گفت: یکی از نکات مهم در سبک زندگی این است که به الگوی مصرف فرهنگی پرداخته نشده و مردم سواد مصرف پایینی در این زمینه دارند و به همین دلیل، سبد کالای فرهنگی مردم نا متعادل است.
نشست اساتید سبک زندگی سواد مصرف کالای فرهنگی

به گزارش خبرنگار بلاغ، حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر محمد شیخ الاسلامی، رییس دفتر تبلیغات اسلامی نمایندگی استان تهران، در نشست اساتید سبک زندگی سواد مصرف کالای فرهنگی که بعد از ظهر دیروز در سالن جلسات دفتر تبلیغات اسلامی، برگزار شد، گفت: مسئله ی سبک زندگی از مسائلی است که همه مردم  با آن سروکار دارند عموم مردم و اندیشمندان به سادگی از کنار این مسئله عبور می کنند در حالی که مسئله سبک زندگی بسیار مسئله مهم و دارای مسائل گسترده ای است.
رئیس شعبه استان تهران دفتر تبلیغات اسلامی یکی از نکات مهم در سبک زندگی را مصرف کالای فرهنگی دانست و اظهار داشت: در ادبیات نظری به الگوی مصرف فرهنگی پرداخته نشده است و مردم سواد مصرف پایینی در این زمینه دارند و به همین دلیل، سبد کالای فرهنگی مردم نامتعادل است.
حجت الاسلام شیخ الاسلامی با تأکید بر اینکه مردم توان مصرف کالای فرهنگی را ندارند و بدتر از آن مهارت گزینش گری آن ها در انتخاب محصولات کم است، تصریح کرد: جامعه باید مهارت گزینش گری خود را در انتخاب محصولات فرهنگی و مصرف کالای فرهنگی تقویت کند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فعالیت های دفتر تبلیغات اسلامی نمایندگی تهران، گفت: این دفتر از سال 89 مباحث مربوط به سبک زندگی اسلامی ایرانی را آغاز کرد و هدف هم این بود که به دور از حاشیه های سیاسی که در زمان های مختلف ایجاد می شود، به صورت علمی به این موضوع توجه شود.
رئیس دفتر تبلیغات اسلامی  نمایندگی تهران، با بیان این که سبک زندگی اسلامی ایرانی، دارای موضوعات روشن و دسته بندی های علمی است، گفت: به صورت کلی 12 موضوع برای سبک زندگی اسلامی ایرانی توسط محققان و پژوهشگران دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه در نظر گرفته شده که همه این موضوعات نیز، منطبق با سخنرانی معروف رهبر معظم انقلاب در سال 91 است.
وی اضافه کرد:‌ از جمله مهمترین موضوعات کلی مشخص شده در خصوص سبک زندگی اسلامی ایرانی، می توان به الگوی پوششی، الگوی مسکن، الگوی تحصیل و اندیشه ورزی، الگوی سلامت و بهداشت، الگوی اوقات فراغت، الگوی معاشرت، الگوی مصرف فرهنگی، الگوی مصرف اقتصادی، الگوی تعامل با قانون و ... اشاره کرد که ساحت های اصلی این مسئله را تشکیل می دهند.
وی موضوع سبک زندگی را مسأله ای میان رشته ای خواند و افزود: اگرچه منشأ سبک زندگی از اخلاق و احکام و الهیات است اما تنها این موضوع به سبک زندگی تعبیر نمی شود. اینکه اسم اخلاق یا احکام را سبک زندگی بگذاریم جفای به اخلاق و احکام و نیز جفای به سبک زندگی است چرا که هرکدام از این موارد کارکرد خود را دارد.
در ادامه حجت الاسلام یحیی کمال، مدیر کل امور تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی، هدف از برگزاری این نشست را بهترین نتیجه برای فعالیت تبلیغی تخصصی در عرصه ی سبک زندگی دانست و گفت: انشاءالله ما به وسیله این نشست ها بتوانیم در این عرصه فعالیت کنیم و بتوانیم از کسانی که در این عرصه حضور پیدا کرده اند و آموزش های لازم را دیده اند استفاده ی کافی را ببریم.
مدیر کل امور تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی با اشاره به تشکیل گروه های تخصصی افزود: به وسیله این گروه ها ظرفیت های تبلیغی لازم را در شهرستان ها و در مناطق و مکان هایی که غالبا این مسائل کمتر به آن توجه می شود بتوانیم از حضور مبلغان در این عرصه استفاده کنیم.
وی برای تحقق بخشی به این مسئله بیان داشت: ما نیاز به شناسایی مبلغان در این زمینه داریم که گروه های تخصصی را در این زمینه شکل دهیم و بتوانیم در طول سال با توجه به اعتباراتی که میز سبک زندگی تصویب کرده با کمک مبلغان اجرایی کنیم.
وی در آخر یکی از بحث های مهمی که باید در این جلسات مطرح شود را آموزش مبلغان دانست و گفت: مبلغان در دوره ی تخصصی باید آموزش کافی را ببینند و در آخر تاییدیه از آن ها گرفته می شود.

گزارش تصویری

 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.